محمد علی طالبی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان برگزیده مرحله استانی پرسش مهر رییس جمهوری افزود: با برگزاری پرسش مهر ایده ها و اندیشه های بسیار خوبی توسط شرکت کنندگان در این طرح ارائه می شود.
وی پرسش مهر را یکی از مهمترین فعالیت های فوق برنامه آموزش و پرورش دانست و اظهار کرد: این طرح بستر مناسبی برای اندیشه ورزی دانش آموزان با استعداد در بخش های مختلف است.
وی اظهار امیدواری کرد که اندیشه پویای دانش آموزان موجب توسعه و آبادانی جامعه در زمینه های مختلف شود .
مدیرکل آموزش و پرورش یزد هم در آیین یادشده گفت: پرسش مهر برای نخستین بار در سال 76 در دولت اصلاحات توسط رییس جمهوری وقت مطرح شد و می توان از آن بعنوان یکی از افتخارات بسیار ارزشمند در حوزه دانش آموزی یاد کرد.
عباسعلی دانافر افزود: این طرح با هدف ارتقای آگاهی بخشی در بین دانش آموزان و فرهنگیان، تقویت روحیه حقیقت جویی ، پرسشگری و مشارکت جویی اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه در طرح یادشده رییس‌جمهوری یکی از مهمترین مسایل کشور و عرصه تعلیم و تربیت را مطرح می‌ کند، افزود: دانش‌آموزان و فرهنگیان در قالب فعالیت ‌های فرهنگی و هنری به این پرسش پاسخ می‌دهند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با بیان اینکه انسانها فطرتا جست و جو گر هستند، تاکید کرد: هنگامی که با مساله ای روبرو می شوند برای دستیابی به پاسخ، تحقیق و پژوهش می کنند.
وی با اشاره به اینکه نیمی از ویژگی های انسان قرن 21 در حوزه پژوهش و پرسشگری خواهد بود، تصریح کرد: استقلال ، عزت نفس، روحیه مهارت ، جست وجوگری ، توان شناخت خویشتن ، توانایی مقابله با ناکامی ها ، مهارت در یادگیری و مسوولیت پذیری از جمله این و یژگی هاست که هشت مورد آنها به پرسش مهر مربوط است.
دانافر ادامه داد: اگر طرح پرسش مهر به خوبی اجرا شود در سطح فردی و اجتماعی ، رفع چالش ها ، رشد و توسعه متوزان همه جانبه جامعه موثر تاثیرگذار خواهد بود.
پرسش مهر امسال در گروه های دانش آموزی، معلمان، خانواده ها (هرخانواده ایرانی یک پاسخ) و دانشجو معلمان در 10 رشته فرهنگی، ادبی، هنرهای دستی، تجسمی، نمایش و سرود و ... برگزار شد.
امسال 121 هزار نفر از دانش آموزان و اولیای آنها و فرهنگیان استان یزد در پاسخگویی به پرسش مهر شرکت کردند که چهار دانش آموزان و یک نفر از اولیای آنها به مرحله کشوری راه یافتند.
در مراسم یادشده از برگزیدگان مرحله استانی پرسش مهر با اهدای لوح تقدیر شد.
همچنین قرار است 14 تیرماه سال 1397 از برگزیدگان کشوری این طرح در تهران تجلیل شود.
مهر هر سال همزمان با نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی، رییس جمهوری یک سئوال مطرح می کند که پرسش سال تحصیلی گذشته چگونه باید در محیط مدرسه تحمل و احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کرد؟ بود.
هم اکنون 239هزار دانش آموز استان در یکهزار و 900 باب مدرسه مشغول تحصیل هستند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.