رئیس اداره کتابخانه های عمومی مهریز گفت: سال گذشته پنج هزار نفر از اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان دختر و پسر به همراه خانواده های خود در همایش کتابخوانان این شهرستان شرکت کردند.
سعید قریشی در جلسه کتابداران شهرستان افزود: همایش های یادشده به منظور ترویج فرهنگ مطالعه و نقد و بررسی کتاب ها در موضوع های مختلف به صورت عمومی و تخصصی برگزار شد.
وی ادامه داد: در همایش یادشده افراد به دلخواه نسبت به معرفی کتاب مورد علاقه خود، نقد ، بررسی و تحلیل اقدام می کنند.
این مسوول اظهار کرد: سال 1396، 70 هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف به امانت تحویل دوستداران کتاب در شهرستان شد که نسبت به سال قبل از آن 20 درصد رشد نشان می دهد.
به گفته قریشی 6 هزار نفر از اقشار مختلف مردم به خصوص دانش آموزان و دانشجویان کارت عضویت کتابخانه ها را دارند.
در مهریز 11 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی با 120 هزار جلد کتاب در موضوع های مختلف وجود دارد .
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
**
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان طرح های گردشگری و صنایع دستی با رویکرد اشتغالزایی پایدار در روستاهای این شهرستان تسهیل می شود .
حمید مشتاقیان افزود: اشتغال روستایی به عنوان اشتغال خرد مورد توجه دولت است، که در این راستا می توان از ظرفیت روستاها برای توسعه اشتغال استفاده کرد که با رفع رکود و بیکاری در اقتصاد قطعا موثر خواهد بود.
وی اضافه کرد: 18 طرح به کارگروه اشتغال معرفی شد، این طرح ها در حوزه های گردشگری و صنایع دستی در بخش های عقدا، خرانق و بخش مرکزی اردکان به کارگروه اشتغال ارائه شد.
مشتاقیان تاکید کرد: هنرمندان صنایع دستی در رشته های کاربافی، گلیم بافی و کار بر روی سفال در روستاها مشغول کار هستند و با معرفی آنها ٢.5 میلیارد ریال وام مصوب شد.
مشتاقیان افزود: بیشتر این طرح ها، پروژه گردشگری همچون بوم گردی روستایی هستندکه به کارگروه اشتغال معرفی شدند که در این ارتباط بیش از 100میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون مصوب شد.
وی در خصوص شرایط دریافت تسهیلات افزود: متقاضیانی که دارای مجوز از اداره میراث فرهنگی هستند، با ثبت نام در سامانه کارا و دریافت کد رهگیری و تشکیل پرونده پس از تصویب در کارگروه اشتغال شهرستان برای دریافت وام به بانک های عامل معرفی می شوند.
اردکان، یکهزار اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده دارد که تاکنون 250 اثر آن به ثبت ملی رسیده است.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047
**
امام جمعه ابرکوه گفت: بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) فرصت بسیار مناسبی برای تبیین اندیشه ها ، تفکر و ابعاد آن حضرت برای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) است.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به نشر افکار و اندیشه های امام راحل در عرصه بین المللی، اظهارکرد: تشکل های مردمی برای برگزاری هرچه باشکوه تر سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تلاش کنند .
حسینی تصریح کرد: تفکر و اندیشه های امام(ره) در روحیه مسلمانان در مبارزه با ظلم و استکبار جهانی تاثیر گذاشته است .
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: انقلاب ایران به رهبری مقام معظم رهبری در راستای راه و مرام امام امت به الگویی برای همه آزادیخواهان جهان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه اندیشه امام (ره) رمز موفقیت نظام در عرصه های مختلف است، یادآور شد: انقلاب که با رهبری امام راحل و حضور گسترده ملت به پیروزی رسید، امروز به الگو بسیاری از کشورهای جهان اسلام تبدیل شده است.
امام جمعه ابرکوه در ادامه با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) در 15رمضان افزود: از دستاوردهای آن امام ایجاد وحدت، صمیمیت ، محبت و ولایت پذیری در جامعه اسلامی است.
وی با تاکید بر اینکه باید سیره و منش دومین امام شیعیان جهان سرلوحه کار مردم و مسئولان قرار گیرد، افزود: لازم است با وحدت و همدلی در جهت رشد و تعالی بیش از پیش انقلاب و ارزش های آن تلاش کنیم .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047
**
امام جمعه مهریز گفت: اداره های بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان 2 نهاد حمایتی مسئول در شناسایی افراد نیازمند واقعی و کمک به آنها دقت لازم داشته باشند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در جلسه شورای مشارکت های مردمی بهزیستی شهرستان افزود: باید کمک های دولت و خیران فقط به دست نیازمندان واقعی جامعه برسد که جزو اقشار آسیب پدیر محسوب می شوند.
وی از همه اداره ها و خیران دعوت کرد که در برنامه ریزی جامع حمایت از نیازمندان تا رفع فقر که پیوسته مورد تاکید مسوولان نظام و مورد عنایت دین و ارزش های انسانی است تلاش کنند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز با اشاره به اهمیت جمع آوری زکات فطره بیان کرد: 2نهاد یادشده باید در چگونگی جمع آوری زکات فطره و کفاره و هزینه کرد آن خیلی دقت داشته باشند.
محی الدینی اظهار کرد: وجود هماهنگی مناسب بین ارگان های دخیل در جمع آوری زکات فطره و کفاره برای ایجاد نظم و کسب اعتماد مردم ضروری است.
همچنین علیرضا علیزاده رئیس اداره بهزیستی مهریز با اشاره به اینکه این اداره متولی امور نیازمندان است و طبق فتوای مراجع نظام تقلید می تواند نسبت به جمع آوری زکات فطره و کفاره اقدام کند، تصریح کرد: امسال طبق هماهنگی انجام شده با کمیته امداد و موسسات خیریه نسبت به جمع آوری زکات اقدام می شود.
در ادامه محمد زارع معاون فرمانداری مهریز از تلاش های اداره بهزیستی در خصوص جذب خیران قدردانی کرد و گفت: بهزیستی در کمک به نیازمندان پیشروست و توانست اعتماد خیران را در خصوص تعامل و همکاری جذب کند.
چهار هزار و 500 نیازمند در مهریز زیر پوشش خدمات اداره های بهزیستی و کمیته امداد هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.