استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت چهار هزار زندانی دارد که 85 درصد آنها مرتبط با مواد مخدر هستند.
محمد رضا رفیعی زاده روز پنجشنبه در دیدار با مسئول کانون مساجد استان افزود: زندان ها علاوه بر نگهداری، وظیفه اصلاح و تربیت مددجویان زندانی را نیز بر عهده دارند و در این راستا برنامه های مختلفی از جمله نماز، آموزش ، سواد آموزی و تحصیل در دانشگاه پیش بینی شده است.
وی از فعالیت سه کانون فرهنگی و هنری در زندان ها و یک کانون در اداره کل زندان های استان خبر داد و گفت: تلاش شد تا افراد در زندان به نوعی در راستای اصلاح و تربیت مناسب و احیا گام بردارند.
به گفته معاون اداره کل زندان های یزد در زندان مرکزی استان فعالیت های بسیار زیادی در زمینه فرهنگی انجام شد که با توجه به محدودیت هایی نمی توانیم در جامعه انعکاس دهیم.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان نیز گفت: مددجویان زیادی فعالیت های فرهنگی و هنری را در زندان پیگیری و در این حوزه ها فعالیت دارند اما در جامعه منعکس نمی شود.
حجت الاسلام مصطفی گرجی با تاکید بر لزوم تغییر نگاه افراد در بیرون از زندان نسبت به مددجویان افزود: بسیاری از فعالیت های فرهنگی مناسب در زندان انجام می شود، ممکن است در جامعه متفاوت باشد.
وی ادامه داد: اساسنامه کانون های مساجد پس از ربع قرن تلاش به تصویب رسید، تشکیلات منظم و ساختارمند شکل گرفته که نقطه قوتی برای این نهاد است.
حجت الاسلام گرجی ادامه داد: بیانیه ماموریت ما بر اساس کودک و نوجوان و خانواده هاست و کانون های فرهنگی و هنری نیز بایستی قالب هایی داشته باشد تا بر اساس جامعه ای که در آن هستیم فعالیت کنند.
وی بیان کرد: در فضای زندان همچون جامعه هرچه در قالب هنر ارائه شود، اثرگذاری بیشتری خواهد داشت.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد یزد با اشاره مبادله تفاهم نامه با نهادهای مختلف یادآور شد: بسیاری از فعالیت های کانون در قالب تفاهم نامه انجام می شود و این مهم فرصت مناسبی برای کانون های فرهنگی و هنری مساجد است.
در استان یزد 810 کانون فرهنگی هنری فعال است که 347 کانون در شهرستان یزد و بقیه در 9 شهرستان دیگر فعالیت دارد.
7532/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.