محمد یارمند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صنعت گردشگری یکی از رویدادهای مهم مباحث جدید در این حوزه است و روستاهای یزد از ظرفیت های زیادی در این خصوص برخوردارند.
وی افزود: به همین منظور تقویم گردشگری روستایی با همکاری بخشداری ها و عمدتا در قالب نمایشگاه عرضه محصول، برگزاری مراسم و آیین های محلی تدوین شد.
مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری یزد یادآور شد: این رویدادها با توجه به نقش آن در بهبود کیفیت زندگی مردم و تقویت اقتصاد محلی، اشتغالزایی، توسعه مقاصد روستایی، پرورش حس غرور محلی در ساکنان و معرفی فرصت های سرمایه گذاری تدوین شد.
یارمند با بیان این که 300 رویداد در تقویم گردشگری روستایی یزد تعریف شد، تصریح کرد: باید این حوزه به سرمایه آفرینی منجر شود، با تدوین تقویم می توان در مسیر رشد اشتغال و درآمدزایی پایدار گام برداشت.
وی تصریح کرد: پیش بینی ها این است در صورت حرکت بر مبنای این تقویم ، یکهزار فرصت شغلی در صنعت گردشگری روستایی استان ایجاد شود و امروز نیز در راستای اجرای برنامه های تقویم گردشگری ، نخستین جشنواره گلابگیری در روستای منشاد مهریز برگزار می شود.
این مسئول در مورد تقویت بنیه گردشگری روستاهای یزد اظهار کرد: در این خصوص برای نخستین بار در کشور 11 دستگاه خودرو ون برای توسعه گردشگری در مناطق روستایی استان تحویل دهیاری ها شد.
یارمند افزود: در قالب این طرح 10 دستگاه خودرو ون دیگر بزودی تحویل دهیاری ها می شود تا در قالب این طرح 21 دستگاه ون برای توسعه گردشگری روستایی به کار گرفته شود.
وی با بیان اینکه این طرح با همکاری سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و پست بانک اجرا می شود ، خاطرنشان کرد: هدف دولت از اجرای آن، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری هاست.
مدیرکل امور روستایی استانداری تصریح کرد: در مرحله نخست تا پیش از ایام نوروز 97، هفت دستگاه ون به دهیاری های شهرستان تفت تحویل شد.
وی اضافه کرد: همچنین در این ارتباط به هر یک از شهرستان های اردکان ، خاتم و میبد یک دستگاه ون تحویل شد.
یارمند تاکید کرد: قیمت هر دستگاه ون، یک میلیارد و 250 میلیون ریال است که 80 درصد آن در قالب تسهیلات ارزان قیمت با کارمزد هشت درصد و بقیه از سوی دهیاری پرداخت می شود.
وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح شاهد توسعه گردشگری ، ایجاد درآمد و اشتغال پایدار و ماندگاری جمعیت در روستاهای استان یزد باشیم.
هم اکنون از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان یزد تنها 15درصد در مناطق روستایی سکونت دارند.
استان یزد دارای 10شهرستان، 21 بخش ، 45 دهستان ، 361 دهیاری و 391 شورای اسلامی روستایی است .
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.