محمد زاده رحمانی روز سه شنبه در دیدار با اعضای جدید اتاق اصناف شهرستان اظهار کرد: سد معبر در مرکز تجاری شهر و پهن کردن بساط دستفروشان و توقف وانت بارها در حاشیه شهر، باعث نارضایتی اصناف و بازاریان شده است.
وی ساماندهی پدیده دستفروشی را یکی از خواسته های به حق شهروندان و بازاریان بافق عنوان کرد.
فرماندار بافق بیان کرد: گسترش پدیده دستفروشی در معابر اصلی شهر شاید مشکلاتی داشته باشد، با برنامه ریزی مناسب می توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد.
زاده رحمانی رفع بسیاری مشکلات سطح شهر نظیر جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز، بهسازی معابر و ساماندهی دستفروشان را از وظایف شهرداری دانست.
وی یادآور شد: تاکنون مسئولان شهرداری بافق در این خصوص خوب عمل کردند، شهروندان نیز می خواهند که این امر تداوم داشته باشد و شهرداری نسبت به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان اقدام کند.
وی با اظهار اینکه باید همه جوانب امر مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: برای ساماندهی دستفروشان، ایجاد بازار روز و جمعه بازار در شهر بافق تابع قانون هستیم، اگر بازاریان به سود کمتر قانع باشند شهروندان بیشتر مایحتاج خود را از این منطقه تامین می کنند نه اینکه راهی شهرهای دیگر حتی مهریز و کوهبنان کرمان شوند.
وی با تاکید بر جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز که مشابه آن در داخل شهرستان تولید می شود، گفت: با افرادی که کالای غیر مجاز را وارد می کنند، برخورد خواهد شد.
زاده رحمانی تصریح کرد: با رایزنی هایی که سال قبل با مدیران شرکت ها، کارخانجات و معادن شد میزان خرید از بازار بافق در سال 96 نسبت به سال ماقبل حدود 28 درصد رشد داشته است.
دستفروشان و مسئولان وانت بارها در بافق بعداز ظهرها اقدام به فروش کالا می کنند که علاوه بر سد معبر و نازیبایی چهره شهر زمینه نارضایتی و گلایه کسبه را که مالیات پرداخت می کنند، فراهم کرده اند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.