به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی دفتر امور بانوان و خانواده 'رقیه کرمانیان ' در نشست با سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد افزود: تغییر نگاه و رویکرد جامعه نسبت به مسائل فرهنگی و حقوق زنان از طریق آموزش های توانمند سازی ممکن است.
وی افزود: با توجه به دغدغه مسئولان و شهروندان در خصوص تحکیم و سلامت بنیان خانواده، هم افزایی و همکاری سازمان های دولتی و مردم نهاد در آموزش و تسهیل گری در گستره جغرافیایی و جمعیتی می تواند نوید بخش افزایش سرمایه اجتماعی و ارتقاء سلامت خانواده و جامعه باشد.
مدیر کل دفتر اموربانوان و خانواده استانداری یزد در ادامه به موضوع حقوق کودکان اشاره کرد و افزود: بسیاری از آسیب هایی که این قشر از آن رنج می برند و در بزرگسالی منتج به بزه و آسیب های خانوادگی و اجتماعی می شود، ریشه در تربیت نادرست و خشونت های دوران کودکی دارد .
وی خاطر نشان کرد: آگاهی نداشتن والدین نسبت به حقوق فرزندانشان و شیوه های نامناسب تربیت صحیح عامل بسیاری از این خشونت ها است و وظیفه فعالان حوزه کودک افزایش آگاهی در سطوح مختلف خانواده هاست.
دکتر محمد رضا اعلائی سرپرست مرکز بهداشت شهرستان یزد هم دراین نشست با تاکید بر نقش موثر روحانیان و مساجد در آگاهی بخشی به جامعه و جلب اعتماد عمومی گفت: مساجد و روحانیان نقش مثبت و تاثیر گذاری در جامعه دارند و بهره گیری از ظرفیت آنان می توان جهت راه اندازی جریان عمومی با هدف کاهش معضلات اجتماعی استفاده کرد.
استان یزد یک و میلیون و 138 هزار نفر جمعیت داررد که 49درصد را زنان تشکیل می دهند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.