داوود پور امینی روز شنبه در حاشیه نشست راهکارهای ارتقاء ایمنی راه های روستایی که با حضور دستگاههای متولی برگزار شد به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تعدادی از نقاط حادثه خیز در راههای مواصلاتی روستاهای شهرستان بافق شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: از تعداد مسیرهای شناسایی شده در سطح شهرستان بافق برخی مکان ها به عنوان نقاط پر خطر و دارای احتمال تصادف و واژگونی است که ضرورت دارد هرچه زودتر با تامین اعتبار و تعیین پیمانکار این نقاط ساماندهی شود.
بخشدار مرکزی بافق با بیان اینکه هدف اصلی راهداری و حمل و نقل جاده ای افزایش ایمنی جاده ها و روانسازی ترافیک است، ابراز خرسندی کرد: بیشتر راههای روستایی شانه سازی و مرمت شده و مانند گذشته، مردم شاهد تصادفات مرگ بار در این مسیر های نباشند و چنانچه تصادفی رخ داد واژگونی بوده که مطابق نظر کارشناسان،دلیل آن سرعت غیر مجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده گزارش شده است.
وی نصب تابلو، خط کشی، نصب مانع و علائم ایمنی را از فعالیت ‌های اجرا شده از سوی اداره راهداری و جمل و نقل جاده ای شهرستان بافق اعلام کرد و افزود: شانه سازی راه های روستایی، ایمن سازی پل‌ها و پرتگاه‌ها به ویژه در مسیر های کوهستانی از وظایف مهم این اداره در افزایش ایمنی است که باید همواره در کانون توجه قرار گیرد.
بخشدار مرکزی بافق هدف از این نشست را کاهش تصادفات جاده ای به ویژه در مسیر های روستایی عنوان و بر رفع نقاط حادثه خیز تاکید کرد و مقرر شد تا با همکاری دهیاریها و دستگاه های ذیربط نسبت به شناسایی و رفع نواقص موچود اقدام شود.
شهرستان بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان و 104 روستا و آبادی است که در این تعداد روستا 28 شورای اسلامی و 22 دهیاری مصوب فعالیت دارند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.