امام جمعه بهاباد با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر گفت : فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش های انسانی بود که خداوند به واسطه آن کمک کرد تا زمینه آزاد سازی این شهر فراهم شود.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار کرد که عملیات موفقیت آمیز بیت المقدس در سوم خرداد سال 1361 تمامی معادلات سیاسی و نظامی جهان را بر هم زد.
وی با بیان اینکه پیروزی خرمشهر در حقیقت نصرت الهی بود که به واسطه ایثار و فداکاری نیروهای ارتش، سپاه و بسیج به دست آمد، افزود: اروپا و غرب بعد از آزادسازی خرمشهر و اسارت حدود 20 هزار نیروی تا دندان مسلح توسط رزمندگان اسلام، به اقتدار و توان ملت ایران و جمهوری اسلامی اقرار کردند و متوجه شدند که نباید ساده با ایران برخورد کنند.
خطیب جمعه بهاباد گفت : ما، سال پرتنشی را به خاطر مسئل اقتصادی خواهیم داشت همان کاری را که ابوسفیان با امیرالمومنین انجام داد امروز دشمنان می خواهند بر سر ما بیاورند باید مواظب بود.
وی در ادامه با اشاره به ولادت دومین امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) افزود : آن حضرت از نظر صورت و سیرت در بین ائمه اطهار(ع) شبیه ‌ترین آنان به رسول گرامی اسلام(ص) است.
ابراهیمی بشکانی به کرم امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت :کرم و سخاوت امام حسن مجتبی(ع) به‌ حدی بود که در روایت آمده است که هیچ‌گاه سائلی را رد نکرد و در برابر درخواست او «نه» نگفت.
وی در ادامه به سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی و روز قانون‌ به جایگاه مجلس در ساختار قدرت و قانونگذاری اشاره کرد و افزود : این نهاد مهم‌ترین و اصلی‌ترین رکن قانونگذاری و نظارت بر نظام جمهوری اسلامی ایران است که نمایندگان آن به ‌صورت مستقیم و با رای مخفی مردم انتخاب می‌شوند.
وی تصریح کرد : مجلس در نگاه اکثریت قاطع مردم ایران که صاحبان اصلی انقلابند، محلی برای تدوین نظام ارزشی مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و تهیه و تصویب قوانین اسلامی برای کلیه نیازهای جامعه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تبلیغی، نظامی، اخلاقی، قضایی و هر چیزی که به زندگی فردی و عمومی مردم مربوط می‌شود و به قانون نیاز دارد، است.
9877/ 2047

**
امام جمعه مهریز گفت: مردم و مسوولان با بصیرت و همدلی مواظب نفوذ فرهنگی و توطئه های سیاسی و اقتصادی دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی باشند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه این هفته مهریز به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با همدلی همگان و توطئه های دشمنان اشاره کرد و افزود: تمام جناح ها با هر نوع گرایشی فقط به دنبال حفظ نظام و خنثی کردن نقشه های دشمنان باشند.
وی ادامه داد: آمریکا و اروپا به دنبال ضربه زدن به کشور و انقلاب اسلامی هستند و فقط هدفشان براندازی است بنابراین آنچه برای آینده ایران اسلامی مهم است داشتن وحدت همه گروه ها و مسوولان است.
خطیب جمعه مهریز گفت: آمریکا در موضوع برجام به خوبی بدعهدی خود را نشان داد بنابراین اروپا دنباله رو دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست و نباید هیچ مسوولی دل به وعده های استکبار جهانی ببندد که هدف همه آنها یکی است.
محی الدین از مسوولان برای نظارت بر توزیع کالاهای ضروری مردم و برخورد با متخلفان که با احتکار و سوء استفاده برای دلسرد کردن مردم فعالیت می کنند، خواستار اقدام لازم شد.
7541/ 2047/

**
امام جمعه موقت ابرکوه با قدردانی از رئیس جمهوری و تیم مذاکره کننده هسته ای در برجام گفت: پیشنهاد و رهمنودهای مقام معظم رهبری در مورد مذاکره باید در دستور کار دولت ومسئولان باشد .
حجت الاسلام تقی فتاحی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ابرکوه با بیان اینکه مسئولان برای حل مشکل اقتصادی مردم تلاش کنند، افزود: مسئولان نباید بحث برجام را با مشکلات اقتصادی گره زنند.
وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اظهارکرد: در مذاکرات برجام که چندین سال طول کشید به این نتیجه رسیدیم که نمی توان با آمریکا تعامل کرد.
وی یاد آورشد : آمریکا به تعهداتش پایبند نیست و با فعالیت صلح آمیز هسته ای و موشکی ایران هم مشکلی ندارد ، ولی آمریکا با اصل اسلام و نظام ایران که در جهان در حال رشد است، مشکل دارد.
فتاحی خاطرنشان کرد: ملت شجاع ایران باید در مقابل دشمن همچون گذشته ایستادگی کنند و این ایستادگی دشمن را به عقب می راند.
امام جمعه موقت ابرکوه همچنین با اشاره به سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس محل قانونگذاری است و قانون برای جلوگیری از هرج و مرج است.
وی با بیان اینکه متولیان قانون باید برای قانون احترام بگذارند، افزود: قوه مجریه متولی اجرای قانون است و قوه قضاییه نیز ناظر قانون است.
فتاحی تصریح کرد: اگر مجموعه سه قوه دست به دست هم بدهند و از قانون صیانت و با بی قانونی مبارزه کنند، دیگران هم به قانون احترام می گذارند.
امام جمعه موقت ابرکوه در خطبه های نماز جمعه ، فرارسیدن 15ماه رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) را تبریک و فرارسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) همسر گرامی پیامبر اسلام (ص) را به نمازگزاران تسلیت گفت.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.