آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با تاکید به تقویت روحیه مقابله با توطئه دشمنان، اظهار کرد: اگر صبر و پایداری و مقاومت داشته باشیم و تقوا پیشه کنیم و حرکت های ما در مسیر الهی باشد، آنوقت هیچگونه آسیبی از حیله و مکر دشمنان نخواهیم دید.
خطیب جمعه یزد با بیان اینکه خداوند در قرآن 121 مرتبه به صبر و 30 مرتبه به صورت امری مومنان را به صبر توصیه کرد، یادآور شد: صبر شما در مقابل آمریکا در مسیر خدا ، اهل بیت (ع) و حمایت از ولی فقیه است، بنابراین مطمئن باشید هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: نباید توکل به خدا نزد مردم کم شود، زیرا موضوعی که در بحرانها و حوادث ما را نجات می دهد، توکل به خداوندست باید بدانیم اداره همه امور انسانها تحت امر پروردگار است در این صورت از تهدیدات آمریکا نخواهیم ترسید.
نماینده ولی فقیه در استان در بخشی از خطبه های نماز جمعه کاهش زاد و ولد را در جامعه بحران اجتماعی عنوان کرد و دلیل آن نبود توکل مردم به خداوند برشمرد و تأکید کرد: این امر موجب شادی دشمنان این کشور شیعه عاشق اهل بیت است در حالی که خداوند روزی رسان است و ظن به کمک خداوند ، کفر است ضمن آنکه دشمنان منتظرند تا 30 سال آینده ایران ، کشوری پیر و بدون جوان باشد .
ناصری یزدی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و نکات بسیار ارزنده در بیانات معظم له تاکید کرد: نباید نسبت به بهره برداری از استعدادهای سرزمینی بی توجه و از آن غافل باشیم، وجود چنین خصلتی در برخی افراد خیلی بد و کسر شأن برای این سرزمین اسلامی است.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل این امر گرایش های سیاسی و حزبی است که به عنوان نمونه فردی به دلایلی نمی تواند در شورا حضور داشته باشد و جایگزین وی از حزب دیگر و فردی توانمند است اجازه هم نمی دهند در نشست های شورا شرکت کند که این موضوع خیانت و استفاده نکردن از استعدادها و ظرفیت های موجود است.
ناصری یزدی تأکید کرد: باید در جذب سرمایه های مالی و نیروهای انسانی فکر و برنامه ریزی شود و سرمایه های مالی و نیروی انسانی ایرانی در خارج از کشور را به کار گرفت.
وی با بیان اینکه متاسفانه این موضوع در جامعه حالت عکس دارد، تاکید کرد: عده ای در وقت گرفتاری ، سرمایه های خود را به خارج منتقل می کنند که این افراد انسانیت ندارند ؛ چرا باید تا مشکلی پیش می آید به جای کمک به مردم و بالابردن کیفیت ها ، همه چیز را گران می کنند، این فرهنگ نادرست باید اصلاح شود.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی دیگر از نکات مهم بیانات مقام معظم رهبری را نبود تعامل جمهوری اسلامی با آمریکا عنوان کرد و گفت: تعامل با آمریکا برای ما ممکن نیست ولی برای رفع بهانه ها با اروپاییان مذاکره می کنیم، باید به خدا توکل کرد و از استعدادهای داخلی استفاده شود که در این صورت توطئه های دشمنان در این صورت خنثی خواهد شد.
خطیب جمعه یزد در ادامه با اشاره به ماه پر خیر و برکت رمضان یادآور شد: در این ماه باید انسانها سخاوت داشته باشند و با تحمل سختی ها به خود و دیگران کمک کنند و نسبت به روح ، جان ، ایمان و دوری از گناه بیشتر کوشا باشیم.
ناصری یزدی اظهار کرد که با وجود فطرت و عقل در انسانها، این دو در کنار هم، چراغی در تاریکی برای هدایت انسانهاست ولی همراه اینها ،اراده نیز در وجود انسان ها قرار دارد که قدرت انتخاب را خداوند به این وسیله به ما داده است.
ناصری یزد با بیان اینکه نعمت دیگری که خداوند به انسان داد ضمیر یا وجدان آگاه است، افزود: در واقع وجدان ، محکمه ای است که در باره اعمال انسانها قضاوت و ما را منع و توبیخ می کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه نعمت دیگر در انسانها را قلب به عنوان جایگاه نور خدا و عشق و محبت دانست و گفت: حرکت و عملکرد قلب در تمام اعصا و جوارح انسانها اثر می گذارد و تنها قلب سلیم در قیامت که محبت خداوند را دارد برای ما مفید است.
وی خاطرنشان کرد : صفت دیگر هوای نفس و خواهش های نفسانی است که محدودیت ندارد و سیر نمی شود و همیشه انسان را به سوی گناه سوق می دهد، همه مصیبت های ما ناشی از کنترل نکردن این صفت وجودی و بی تقوایی هم ناشی از دوری جستن از آن است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.