به همین مناسبت مراسم مشابه ای در 21 شهر و در تعدادی از روستاهای شهرستان های اشکذر، میبد، اردکان، مهریز، بافق، بهاباد،خاتم، ابرکوه ، تفت و یزد برگزار شد.
در مراسم سالروز فتح خرمشهر در یزد یکی از فرماندهان سپاه این استان که در آزادسازی خرمشهر حضور داشت، با گرامیداشت خاطره شهدا و بیان خاطره ای به اهمیت عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: آزادسازی خرمشهر اوج حماسه آفرینی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.
سرتیپ دوم پاسدار مهدی فرهنگ دوست ادامه داد: رزمندگان جان برکف اسلام با سلاح ایمان و تکیه بر ارزش های دینی و ولایت پذیری موجب شکست دشمن و پیروزی رزمندگان اسلام در حساس ترین زمان جنگ شدند.
این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: فتح خرمشهر یادآور رشادت ها و فداکاری رزمندگانی است که با همه وجود در دفاع از سرزمین اسلامی از هیج کوششی دریغ نکردند.
فرهنگ دوست به توطئه های دشمنان علیه انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: دشمنی استکبار جهانی در ابعاد مختلف علیه نظام ادامه دارد و هوشیاری همگان را طلب می کند.
وی اظهار کرد: استکبار جهانی به دنبال نفوذ و فعالیت های گسترده فرهنگی است و باید مردم و به خصوص جوانان و خانواده ها مواظب اهداف شوم آنها باشند.
به مناسبت سوم خرداد در استان یزد برگزاری 200 برنامه مختلف پیش بینی شد.
آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین اهداف عملیات بیت المقدس در جنگ ایران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت.
استان یزد در عملیات بیت المقدس 130 شهید تقدیم انقلاب کرد.
در این عملیات حدود یکهزار رزمنده از استان یزد حضور داشتند که تعدادی از آنها نیز جانباز شدند.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.