حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز سه شنبه در کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌ آموزان مهریز افزود: بررسی‌ های صورت گرفته نشانگر این واقعیت است که مدارس مناسب ‌ترین مکان برای اجرای برنامه‌ های پیشگیری از ناهنجاری ها هستند.
وی ادامه داد: مدرسه به عنوان مهمترین پایگاه و کانون حیات اجتماعی فرهنگی در جامعه تلقی می‌شود که با ارائه آموزش در زمینه‌های گوناگون قادر است نوجوانان را برای زندگی در عصر حاضر که با رنگین کمانی از رفتارهای پرخطر مواجه هستند، آماده و آنها را در برابر رفتارهای پرخطر مقاوم و ایمن کند.
همچنین فرماندار مهریز از اجرای طرح پیشگیری از آسیب ‌های اجتماعی در مدارس خبر داد و گفت: مدارس باید کانون تمرکز سرمایه‌گذاری‌ برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی قرار بگیرند تا در نهایت با اجرای طرح‌های مراقبتی مدرسه به عنوان قطب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند.
سید محمد رستگاری افزود: دشمنان با برنامه های فرهنگی به دنبال تضعیف ارزش ها و ترویج فساد در جامعه هستند، فرهنگیان در مدارس نسبت به ارائه آموزش های مناسب به نسل جوان اقدام کنند.
در این نشست مقرر شد کمیته‌ پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در مدارس مهریز اجرا و از ظرفیت، امکانات و برنامه‌های آموزشی در حوزه پیشگیری استفاده شود تا در آن مهارت‌های حل مساله، تصمیم گیری، تفکر انتقادی، کنترل هیجان و آشنایی با رفتار‌های پرخطر به دانش آموزان ارائه شود.
مهریز 9 هزار دانش آموز و 100 مدرسه دارد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.