به گزارش روابط عمومی استانداری یزد محمد علی طالبی روز دوشنبه در کمیته تخصصی تشکل های غیر دولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: برگزاری برخی همایش و برنامه ها نتیجه مورد نظر را در مبارزه با مواد مخدر محقق نمی سازد.
وی ادامه داد: تاثیر اجرای طرح و برنامه ها را زمانی شاهد خواهیم بود که مخاطبان خاص خود را در جامعه پیدا کرده و بر اساس نیازهای موجود بتوانیم رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را به اجرا برسانیم.
این مسوول بیان کرد: فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد این است که در میدان عمل و بر اساس فراهم ساختن زمینه های ارتباط نزدیک با مردم به فعالیت بپردازند و با ایجاد ارتباط موثر و هم افزایی ، ظرفیت های نخبگان،معتمدین و علاقه مندان به فعالیت اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر را فعال سازند.
طالبی یادآور شد: باید سیاست و برنامه ها به سمتی سوق داده شود تا تشکل های مردم نهاد بر مبنای ارتباطی منسجم و ارگانیک به صورت محوری و با کمترین مداخله دستگاه های دولتی به فعالیت بپردازند و به صورت مطالبه گر و پیشرو حرکت کنند.
معاون استاندار یزد با تاکید بر حمایت و تسهیل گری دستگاه های اجرایی از تشکل های مردم نهاد اظهار داشت:ضروری است در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد طرح ها و برنامه های استانی و کاربردی تدوین و برای جذب اعتبارات در این زمینه نیز تلاش شود.
طالبی گفت: بیان و اشتراک تجربه های مختلف سازمان های مردم نهاد با یکدیگر از اهمیت بالایی در کیفی نگری و تقویت زمینه های مختلف برخوردار است و در این موضوع نیز جلسات و نشست های هم اندیشی باید امتداد یابد.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار در پایان گفت: امروز در شرایطی هستیم که برای مقابله با آسیب ها و مبارزه با مواد مخدر نیازمند تقویت سرمایه های اجتماعی می باشیم و بار این مسئله نیز بر دوش سازمان های مردم نهاد است.
در این جلسه گزارشی از عملکرد موسسه بصیرت زندگی جاوید در خصوص اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد ارائه و پیرامون اولویت های دفتر توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تبادل نظر و هم اندیشی به عمل آمد.
جلسه کمیته تخصصی تشکل های غیردولتی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با حضور معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در سالن شهید موحدین برگزار شد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.