محمدحسین ریاحی روز یکشنبه در نشستی که برای بررسی موانع و مشکلات موجود در راه روند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی برگزار شد، یکی از سیاست های کلان و مورد توجه دولت را بحث اشتغال دانست.
وی گفت: باید اهتمام ویژه و تلاش جمعی را برای جذب اعتبارات و استفاده بهینه از این فرصت، برای اشتغالزایی و رفع مشکلات معیشتی جامعه به کار گرفت.
وی با اشاره به اهمیت تبیین برنامه‌های اشتغال فراگیر و روستایی در استان افزود: لازم است مدیران بانک‌ها، برنامه‌های اشتغال فراگیر را برای مردم و جامعه تشریح کنند.
مدیرکل تعاون یزد با بیان اینکه کارفرمایان باید برنامه ریزی مطلوبی برای توسعه داشته باشند،تاکید کرد: کارآفرینان و مولدان اقتصادی باید با نگاه خلاق و نوآوری، توجه ویژه ای به تعهد اشتغال با استفاده بهینه از منابع تخصیص یافته داشته باشند و گام های موثری به منظور رونق اقتصادی استان بردارند.
در این جلسه مصطفی تاجی مدیرعامل بانک‌ رفاه کارگران یزد هم گزارشی از اقدامات این مجموعه در پرداخت تسهیلات و کمک به فعالیت‌های مولد در استان ارائه کرد.
سپس مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون یزد، گزارشی از عملکرد بانک رفاه کارگران در خصوص پرداخت تسهیلات ارائه داد.
فریبا آیت اللهی گفت: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات به طرح های اشتغال فراگیر، مبلغ 12 هزار و 500میلیون ریال تسهیلات توسط بانک رفاه به متقاضیان پرداخت شد.
تاکنون میزان سهم اعتبار مصوب کارگروه اشتغال استان برای معرفی به بانک‌ها در بخش وام اشتغال فراگیر 134درصد و روستایی و عشایری 176 درصد تحقق یافته است.
طرح اشتغال روستایی از اول بهمن سال 96 در استان شروع شد و تاکنون مجموعا 762 طرح با اعتباری افزون بر 146 میلیارد تومان و تعهد اشتغال 2هزار و 405 نفر ارائه شد در حالیکه سهم استان در مرحله اول 83.2 میلیارد تومان با تعهد یکهزار و 110 نفر اشتغال اعلام شده بود.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.