در گزارش روز یکشنبه روابط عمومی کمیته امداد یزد به نقل از غلامرضا مشعل چی، آمده است: 27 هزار و 837 فرد نیکوکار حمایت چهار هزار یتیم و فرزند نیازمند غیر یتیم را بر عهده دارند.
وی با اشاره به کسب رتبه نخست یزد در حوزه اکرام ایتام و محسنین در سال گذشته بیان کرد: 97 درصد از کمک‌ های نقدی در این 2طرح الکترونیکی بود.
معاون اداره کل کمیته امداد استان با اشاره به رویکرد این نهاد در بهره‌ گیری از شیوه‌های نوین و الکترونیکی برای دریافت کمک‌های مردمی یادآور شد: مردم می‌توانند به ‌صورت الکترونیکی و غیر حضوری نسبت به پرداخت کمک‌های نقدی خود اقدام کنند.
وی این کمک ها را صدقه، اکرام ایتام و محسنین، اطعام و افطاری نیازمندان، نذر و قربانی، فطریه عام و سادات، کفاره عمد و غیر عمد، جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری، زکات واجب و مستحب ذکر کرد.
وی تاکید کرد: بستر لازم برای استفاده از شیوه‌ های الکترونیکی در پرداخت کمک‌های مبتنی بر نیاز محرومان در زمینه‌های درمانی ، مسکن، اشتغال، جهیزیه و تحصیل دانش آموزان فراهم‌ است.
وی افزود: سامانه نیکوکاری (تلفن رایگان) 0968877، کد ussd # 035*8877* تلفن همراه، ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 8877، بخش نیکوکاری نرم‌ افزارهای کاربردی تلفن همراه، پایگاه اطلاع‌ رسانی اینترنتی کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir از جمله روش‌های نوین برای پرداخت آسان کمک‌های مردمی است.
وی ادامه داد: گسترش شبکه حامیان و حامی یابی مبتنی بر نیاز (هر خانواده ایرانی یک حامی)، برنامه‌ریزی برای تحقق برنامه پنج‌ساله ششم در خصوص افزایش 2 برابری حامیان و تعامل با موسسه خیریه‌هایی که در حوزه ایتام فعالیت دارند ازجمله راهکارهای در نظر گرفته ‌شده برای ارتقای وضعیت طرح اکرام در استان است.
مشعل چی یادآور شد: 40 درصد از پرداخت طرح‌های مبتنی بر نیاز محرومان و 38 درصد از پرداخت‌های زکات سال گذشته نیز به‌ صورت الکترونیکی بود.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.