در گزارش روزشنبه روابط عمومی اداره کل کمیته امداد یزد به نقل از سید رضا لاله زاری، آمده است: ارائه خدمات عمرانی به مددجویان بدون مسکن بالای 2نفر در مناطق محروم و کمتر توسعه‌ یافته حوزه شهری و روستایی در اولویت قرار دارد.
وی با اشاره به رشد 99 درصد هزینه کرد مسکن سال قبل نسبت به سال 95 بیان کرد: هزار و 257 مورد خدمات عمرانی در سال گذشته به جامعه هدف ارائه شد که 237 مورد ساخت و خرید مسکن شهری و روستایی و هزار و 20 مورد تعمیر، تکمیل و بازسازی بود.
مدیر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد یزد یادآور شد: ساخت و خرید مسکن شهری برای مددجویان تحت حمایت در سال گذشته نسبت به سال 95، 164 درصد رشد داشت.
لاله زاری افزود: سرانه هزینه ساخت مسکن برای مددجویان شهری 250 میلیون ریال و مددجویان روستایی 150 میلیون ریال است که توسط این نهاد پرداخت می‌شود و مابقی هزینه‌ها از محل کمک‌ های مردمی و مشارکت مددجو تامین می‌شود.
وی با بیان اینکه زیربنای ساخت مسکن در مناطق شهری و روستایی 50 تا 70 مترمربع است، اظهار کرد: بیشترین خدمات عمرانی ارائه‌ شده در سال 96 مربوط به شهرستان‌های یزد، خاتم و ابرکوه بود.
لاله زاری اضافه کرد: کمیته امداد استان ساخت، خرید، تعمیر، تکمیل و بازسازی هزار و 32 مسکن مددجویی را برای سال 97 برنامه‌ریزی و پیش‌بینی کرد.
وی تاکید کرد: مردم نیکوکار استان می‌ توانند با شرکت در طرح رضوان نسبت به ساخت و تعمیر مسکن مناسب برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مشارکت کنند.
هم اکنون 21هزار خانوار نیازمند شامل 38هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد استان یزد برخوردارند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.