به گزارش ایرنا 'هادی مقیمی' روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان با تشریح این شرایط سخت، خواستار توجه و نگاه دقیق‌تر استان به اردکان شد .
وی اضافه کرد: با توجه به تردد بالای حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی اردکان توجه بیشتری از سوی برنامه‌ریزان کشور مورد انتظار است.
فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های اجرایی و ادارات شهرستان نیز می‌خواهیم کمبود و کاستی‌های موجود را با توجه به مشکلات اخیر در زمینه خسارات بلایای طبیعی و شرایط خاص منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ادارات کل مربوطه انتقال دهند.
مقیمی با اشاره به مشکل ساخت‌وسازهای بدون مجوز و کشت‌ و کار برخی کشاورزان در مسیر رودخانه‌ها که خود تهدیدی برای دیگر اهالی منطقه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: ساخت‌وساز در بستر رودخانه‌ها و مسیرهای سیل‌خیز غیرمجاز بوده و از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم در اسرع وقت آزادسازی انجام و با خاطیان برخورد شود.
رئیس ستاد بحران شهرستان اردکان سرعت عمل و تلاش ادارات مختلف در زمان سیل‌های اخیر را حاکی از درایت و آمادگی مدیران عنوان کرد و گفت: بخشی از مشکلات ناشی از سیل اخیر توسط ادارات راه، برق، مخابرات، آب، منابع طبیعی، هلال‌احمر، جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌های مرتبط مدیریت شد، اما باید پیش‌ بینی و آمادگی لازم برای کنترل صددرصدی بحران‌های پیش رو را با تشکیل جلسات به‌موقع و مانورهای مرتبط به دست آورد.
وی از گزارش وقوع هفت سیل در چندین نقطه شهرستان در دو ماه گذشته از سوی دستگاه‌های مربوطه خبر داد و افزود: تخریب جاده‌های بین مزارع شهرستان به مسیر تقریبی 500 کیلومتر، خسارت بیش از 40 مورد قنوات در بخش‌های مختلف شهرستان از 20 تا 100 درصد تخریب با برآورد تقریبی 5 میلیارد ریال خسارت، تخریب جاده‌های روستایی که عمده آن‌ها در بخش خرانق و بعضا عقدا بوده، سیل‌بردگی جاده‌های اصلی روستاهای حاجی‌آباد، توت، درند، رباط پشت بادام و چندین جاده دیگر روستایی، برخورد چند مورد صاعقه از جمله عمده خسارات ناشی از سیل و بلایای طبیعی دو ماه گذشته در شهرستان اردکان بوده است.
فرماندار اردکان خاطرنشان کرد: در اولین فرصت کارگروه‌های 14 ‌گانه ستاد بحران شهرستان به رؤسای مربوطه ابلاغ و نسبت به ارائه آخرین وضعیت خسارات ناشی از سیل‌های اخیر شهرستان به‌صورت مکتوب اقدام خواهد شد.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد نیز که در این نشست با معاونان خود حضور یافته بود، جان، مال و راه را از اولویت‌های مدیریت بحران در زمان شرایط بحرانی نظیر سیل ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط بحرانی شهرستان اردکان در زمان سیل اخیر، باید نیازهای شهرستان و طرح‌های موجود در این مسیر را با کارشناسی ارزیابی نمود تا بتوان در سطح کشور نیز بررسی و تأمین اعتبار نمود.
هادی هادی‌نسب با تاکید بر سرعت بخشیدن شهرستان در امر تشکیل کارگروه چهارده‌گانه ستاد بحران، خاطرنشان کرد: با تشکیل منظم جلسات ستاد بحران در شهرستان مسلما کارگروه‌ها با وظایف خود بیشتر آشنا شده و در مواقع اضطرار بخش مهمی از مشکلات عدم هماهنگی‌های موجود بین دستگاه‌های اجرایی پیش نخواهد آمد.
وی بر توجه کشاورزان و مدیران به موضوع مهم بیمه تاکید کرد و افزود: بیمه‌های مختلف به‌ویژه در امر بلایای طبیعی را باید جدی گرفت و با فرهنگ‌سازی و آموزش در مقابل جبران خسارات ناشی از اتفاقات غیرمترقبه ازجمله سیل، طوفان و زلزله در هرلحظه آماده بود.
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد در پایان، با اشاره به این‌که برخی دستگاه‌های دولتی با توجه به محدودیت در امکانات و لوازم موردنیاز قادر به ارائه خدمات برای تمامی نقاط شهرستان پهناوری چون اردکان نیستند، خاطرنشان کرد: با تشکیل بانک اطلاعاتی از لوازم و امکانات موجود در ادارات و دستگاه‌های مختلف شهرستان و آموزش به‌موقع به مردم، در موقعیت‌های بحرانی می‌توان با مدیریتی مسئولانه در قبال خواست مردم بحران‌زده پاسخگو بود.
در این نشست هر یک از مدیران دستگاه‌های شهرستان، بخشداران و شهرداران نسبت به آخرین وضعیت سیل و طوفان اخیر شهرستان به ارائه گزارش درزمینه اقدامات و خدمات ارائه‌شده پرداختند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.