حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی روز پنجشنبه در شورای فرهنگ عمومی شهرستان بدون اشاره به تعداد شهروندان خارجی افزود: باید مردم و مسوولان با همکاری هم وظایف خود را برای نظارت ، کنترل و ساماندهی آنها انجام دهند.
وی با بیان اینکه جابه جایی غیرقانونی اتباع بیگانه در بین برخی از جوانان منطقه عادی است، گفت: این کار آسیب های فرهنگی زیادی به همراه دارد و از خانواده ها، نظارت بر فعالیت فرزندان شان برای ورود نکردن به این کار ( افغان کشی ) خواستار شد.
امام جمعه مهریز تاکید کرد: اگر جابه جایی اتباع بیگانه توسط برخی افراد و به خصوص جوانان به عنوان یک شغل نگرسته شود از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به هیچ وجه به نفع منطقه نیست.
محی الدینی تصریح کرد: تاکنون توسط دستگاه های مسوول برای نظارت و پیشگیری از افغان کشی کارهایی انجام شده ولی قطعا کافی نیست، باید خانواده ها در کنار دستگاه های اجرایی برای حل معضل همکاری کنند.
همچنین فرماندار مهریز گفت: برای ایجاد مهمان شهر ( محل سکونت اتباع بیگانه ) با همکاری برخی دستگاه های اجرایی نسبت به جانمایی محل اقدام شد و برای راه اندازی آن پیگیری می شود.
سید محمد رستگاری افزود: مسوولان و خانواده ها با همکاری هم می توانند در خصوص معضل جابه جایی شهروندان خارجی در شهر اقدام کنند و فعالیت ها با تعامل بیشتر انجام شود.
در این جلسه در خصوص برگزاری برنامه های فرهنگی با رعایت شعائر دینی ، پیگیری شعار سال و فرهنگ سازی در خصوص خرید کالای ایرانی ، نظارت بر گروه های تعزیه و ساماندهی کارهای فرهنگی بحث و گفت و گو شد.
مهریز به خاطر قرار گرفتن در کنار جاده اصلی تهران ، یزد ، بندرعباس محل تردد اتباع بیگانه است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.