عبدالرضا دستا روز پنجشنبه در دیدار با تعدادی از پیشکسوتان فوتبال استان تاکید کرد: حضور نداشتن تیم یزد در لیگ آزادگان کشور موجب نارضایتی علاقه مندان شده است، آنها با مراجعه به هیات فوتبال رسیدگی به موضوع را خواستار شدند.
وی افزود: در این خصوص بارها مسائل به مسوولان ارشد ورزشی و اجرایی استان منتقل شد و در حال پیگیری موضوع هستیم.
وی با بیان اینکه وظیفه هیات فوتبال بر اساس مقررات ، تیم داری نیست، فقط باید پیگیر مطالبات باشد، ادامه داد: تاکنون جلسه های متعددی با مسوولان اجرایی و ورزشی برای تحقق خواسته های علاقه مندان و حضور تیمی از یزد در لیگ آزادگان برگزار شد.
رئیس هیات فوتبال استان یادآور شد: تیم داری در لیگ دسته اول فوتبال کشور ( جام آزادگان ) هزینه بر است و برای تحقق آن باید با همکاری بخش دولتی و پیگیری آنها ، بخش خصوصی و صاحبان صنایع همکاری کنند،اگر این امر تحقق یابد، مشکل رفع و خواسته دوستداران محقق خواهد شد.
دستا تصریح کرد: تاکنون با برخی از صاحبان صنایع و بخش خصوصی جلسه های متعدد و رایزنی هایی برای تیم داری انجام شد، امیدواریم هرچه سریعتر در فصل جدید تیمی از یزد در لیگ حضور داشته باشد.
این فعال عرصه فوتبال استان عنوان کرد: برای حضور تیمی از یزد در لیگ دسته دوم فوتبال کشور نیز با افراد و حامیان مختلفی با حمایت و همراهی اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون فوتبال پیگیری هایی انجام شد منتظر تصمیم آنها هستیم که در صورت موافقت اطلاع رسانی خواهد شد.
دستا در خصوص لیگ دسته سه فوتبال کشور و حضور نماینده استان در این رقابت ها اظهار کرد: تیم فوتبال آریا به عنوان نماینده استان در فصل جدید انتخاب شد، امیدواریم با حمایت مسوولان و حضور جدی در رقابت ها برای یزد افتخارآفرینی کند.
وی ضعف فوتبال استان یزد را نداشتن باشگاه های نیرومند و ریشه دار دانست و یادآور شد: برای اینکه در آینده همانند برخی استان ها تیم های قوی در لیگ های کشور داشته باشیم باید نسبت به تشکیل و تقویت باشگاه های منسجم تر اقدام کرد.
رئیس هیات فوتبال یزد یادآور شد: هم اکنون 25 تیم فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی استان در لیگ های مختلف حضور دارند ولی چون تیمی از استان در لیگ دسته یک و دوم باشگاه های کشور حضور ندارد همه معتقدند که فوتبال یزد از بین رفته است.
دستا به ظرفیت های فوتبال استان ،بازیکنان ، مربیان مستعد و علاقه مند با دانش روز اشاره کرد و گفت: برای توسعه فوتبال نیاز مبرم به همراهی و همکاری مسوولان و مشارکت بخش خصوصی ، صاحبان صنایع و همفکری پیشکسوتان است.
وی اظهار کرد: هیات فوتبال بر حسب وظیفه با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال،پیشکسوتان و جامعه هدف برنامه های خود را برای حضور قوی و داشتن نمایندگانی مناسب در لیگ ها انجام می دهد.
در این نشست تعدادی از پیشکسوتان با ناخرسندی از نداشتن تیمی از یزد در لیگ دسته اول و دوم کشور به اهمیت همدلی ، ضرورت حضور بخش خصوصی ، حمایت مسوولان استان و انجام برنامه های آموزشی برای مربیان، داوران و سازماندهی مدارس فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی تاکید کردند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 80 تیم فوتبال ، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ های استانی دارد و کانون پیشکسوتان فوتبال با 100 نفر عضو فعالیت دارد.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه است.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.