در گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش یزد به نقل از رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آمده است: برای نخستین بار چنین مدرسه ای با نیازهای ویژه دانش آموزان اوتیسم در یزد ساخته می شود.
مصطفی پایدار افزود: این فضای آموزشی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با یکهزار و 900 متر مربع زیرینا و با صرف افزون بر 30 میلیارد ریال احداث خواهد شد.
وی با بیان اینکه هزینه ساخت این مدرسه به همت محمد زرکش از خیران استان تامین و پرداخت می شود، اظهار کرد: به دلیل شرایط ویژه این گروه از کودکان ساختمان در طبقات مختلف ساخته می شود.
وی با قدردانی از همت خیرین مدرسه ساز یادآور شد: سعی و کوشش در امر مدرسه سازی یکی از ماندگارترین اعمالی است که به واسطه آن فرزندان ایران زمین به بالاترین جایگاه های علمی دنیا دست پیدا خواهند کرد.
در استان یزد یک هزار و 235 مدرسه دولتی، 188 مدرسه غیر دولتی و 467 باب پیش دبستانی و 112 مدرسه بزرگسال و 32 مدرسه استثنایی با دو هزار و 400 دانش آموز در هفت گروه استثنایی مشغول به تحصیل هستند.
مجموع دانش آموزان استان 239 هزار نفر اعلام شده است.
اوتیسم، اختلال رشد عصبی در اعصاب مرکز است که در تحول و رشد مغز اختلال ایجاد و تعامل یا رفتار فرد را دچار اختلال می کند.
مبتلایان به اوتیسم یا درخودماندگی نمی توانند با محیط پیرامون ارتباط برقرار کنند و دچار رفتارهای کلیشه ای و تکراری می شوند.
اوتیسم، اختلالی است که علت دقیق و مشخصی ندارد و مادام العمر است اما اگر به موقع تشخیص داده شود از شدت علائم آن کاسته می شود و فرد مبتلا می تواند به فعالیت های اجتماعی بازگردد.
هرچند علت دقیق اختلال اوتیسم مشخص نیست اما علل ژنتیکی ، محیطی و وجود سابقه اختلال یادگیری در خانواده بعنوان برخی علل ایجاد کننده آن مطرح شده که ثابت نشده است.
هم اکنون 2 هزار و 100 کودک مبتلا به اوتیسم در 60 مدرسه سراسر کشور تحت آموزش هستند و هر کودک یا حداکثر هر سه کودک تحت آموزش یک مربی قرار دارند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.