مهدی مقوم روز سه شنبه به خبرنگاران افزود: این طرحها شامل تاسیس و توسعه سوئیچ مراکز تلفن، تاسیس و توسعه کافونوری ، اجرای طرح فیبرنوری ،‌ تاسیس سامانه تلفن همراه2G، 3G، 4G ، جایگزینی و جابه جایی سامانه های BTS، تاسیس و توسعه تجهیزات اینترنت پرسرعت خانگی و تجاری است.
وی افزایش ظرفیت زیرساخت داخل استان، تاسیس سوئیچ دیتا ، ایجاد بستر سرویس تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت از طریق تانوما، افزایش ظرفیت پهنای باند تجهیزات دیتای کافونوری را از دیگر طرح های آماده بهره برداری بیان کرد.
وی اظهار کرد: طرح های یادشده به منظور بهبود کیفیت ارتباطات و خدمت رسانی به مشترکان انجام شده است .
مدیر مخابرات منطقه یزد در ادامه ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه در استان را 85 درصد ذکر کرد و یادآور شد: تکنولوژی های بی.تی.اس با چهار نسل دیتا در حال خدمت رسانی است و بسیاری از روستاها از خدمات اینترنت همراه بهره مند هستند.
مقوم با بیان اینکه 2هزار و 254 کیلومتر جاده های استان تحت پوشش تلفن همراه قرار دارند، گفت: در بخش دیتا ظرفیت 161 هزار پورت است که تقریبا بیش از نیمی از این پورت ها در حال خدمت رسانی است.
وی مهمترین طرح های مخابراتی سال 97 را افزایش چندبرابری ظرفیت سیستم انتقالی استان عنوان کرد و افزود: این طرح در 111 نقطه استان اجرا خواهد شد.
وی تعداد تلفن های ثابت مشغول به کار استان را 547 هزار و 242خط بیان کرد و افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 47.4 درصد است.
وی اضافه کرد: 64 دفتر پیشخوان خدمات دولت به مشترکان تلفن ثابت و سیار در استان خدمات ارائه می کند.
جمعیت استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر است که 85درصد در 21شهر زندگی می کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.