علیرضا علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرکز یاد شده با 95 درصد پیشرفت کار با 200 مترمربع زیربنا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: این مرکز از محل کمک های خیری محمدعلی بیک تکمیل خواهد شد و برای ارائه خدمت به سالمندان بخش مرکزی به بهزیستی واگذار شده است.
این مسوول با اشاره به جایگاه افراد سالمند در فرهنگ اسلامی و ایرانی می گوید: سالمندان بخشی از جامعه هدف بهزیستی هستند که رویکرد حمایتی از این قشر در دستور کار قرار دارد.
علیزاده با اشاره به تغییر بافت جمعیتی منطقه و رتبه دوم مهریز از لحاظ جمعیت سالمندی در استان یزد تصریح کرد: این تغییرات نشان از حرکت جمعیت از میانسالی به سمت سالمندی است و گسترش و احداث مراکز سالمندی در این ارتباط ضروری است.
رئیس اداره بهزیستی مهریز اظهار کرد: هم اکنون سه مرکز نگهداری سالمندان با زیرپوشش قرار دادن 250 نفر در این شهرستان فعال است و چهارمین مرکز با کمک های خیری در روستای خورمیز افتتاح می شود.
علیزاده یادآور شد: همراهی مردم با بهزیستی نقش مهمی در انجام طرح های اجتماعی و فرهنگی دارد که این رویکرد باید در مناطق شهری و روستایی ادامه یابد.
روستای خورمیز با سه هزار نفر جمعیت در پنج کیلومتری شهر مهریز قرار دارد.
حدود 2هزار و 500 نفر از جمعیت مهریز از کمک های بهزیستی و همین تعداد از حمایت های کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان بهره مند هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.
7541/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.