محمود زمانی قمی شامگاه دوشنبه در نشست خبری بزرگداشت مرحوم آیت الله شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) افزود: اخلاق کیمیا و گمشده ای با توانایی رفع بسیاری از مشکلات و آسیبهاست که بشر به آن نیاز مبرمی دارد.
وی با بیان اینکه پرداختن به ویژگی های جامعه بشری دشوار است، ادامه داد: آیت الله غلامرضا یزدی نمونه ای بازر از شخصیت های اخلاق مدار محسوب می شود و برگزاری کنگره ملی بزرگداشت این عالم برجسته احیای اخلاق در جامعه است.
استاندار یزد با اشاره به ویژگی های شخصیتی آیت الله غلامرضا یزدی از جمله مردم داری و ساده زیستی این عالم وارسته تاکید کرد: باید رفتاری داشته باشیم که با منش آن بزرگوار همخوانی داشته باشد؛ بر این اساس با هماهنگی آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مقرر شد تمام هزینه های برگزاری کنگره از مجاری غیردولتی و کمکهای مردمی تامین شود و اعتبار دولتی به موضوع اختصاص نیابد.
زمانی قمی افزود: تصمیم به برگزاری کنگره در سال 1395 توسط انجمن مفاخر استان یزد اتخاذ شد و اعضای انجمن چندی پیش در راستای برگزاری کنگره با مقام معظم رهبری نیز دیدار داشتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز با تاکید بر ضرورت معرفی مفاخر فرهنگی، دینی و علمی استان توسط رسانه‌ ها گفت: کنگره بزرگداشت آیت الله فقیه خراسانی ٢٠ اردیبهشت 1397 با حضور شخصیت های برجسته حوزوی، دانشگاهی و مقام های استانی و ملی در یزد برگزار می ‌شود.
مجیدجوادیان ‌زاده افزود: به مناسبت برگزاری کنگره حاج شیخ غلامرضا یزدی سه کتاب شامل فقیه آسمانی، گوهر شب چراغ یزد و فاتح قلوب در خصوص این شخصیت فرهنگی و دینی به چاپ رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: 40 مقاله به دبیرخانه کنگره آیت الله غلامرضا یزدی ارسال شد که از این تعداد 20 مقاله منتخب در کنگره ارائه می شود.
در این نشست مسئولان کمیته های مختلف ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت الله شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) گزارشی از فعالیت های انجام شده و برنامه های پیش رو برای برگزاری با شکوه کنگره ارائه کردند.
آیت الله غلامرضا یزدی عالم و مرجع علمی و دینی در سال 1257 در مشهد متولد شد و در سن 81 سالگی در یازدهم تیرماه 1338 در یزد چشم از جهان فروبست.
7532/7536/ 2047/
@irnayazdd
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.