وی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون ذکر نام خود افزود: فعالیت انجمن معتادان گمنام استان دیماه سال 1379 آغاز شد.
وی اضافه کرد: انجمن بر پایه منشورهای تعریف شده و با توجه به روش های بهبود و شیوه ارتباط با اجتماع در این مدت 429 جلسه در قالب 103 گروه برگزار کرد که 12 جلسه در قالب هفت گروه ویژه بانوان است.
وی اظهار کرد: هدف اصلی انجمن انتقال پیام به جامعه است که هر معتاد یا هرکسی فکر می کند با مصرف مواد مخدر مشکل دارد، می تواند قطع مصرف کند و تمایل به مصرف را از دست بدهد و راه تازه ای برای زندگی پیدا کند.
این عضو انجمن معتادان گمنام استان اظهار کرد: روش بهبود تنها با در اختیار گذاشتن تجربه معتادان در حال بهبود به معتاد دیگر است، بر این باور هستیم، هیچکس به اندازه معتاد نمی تواند، معتاد دیگری را درک و کمک کند.
وی یادآور شد: در انجمن ارتباط دائم با اعضا در اولویت است، افراد معتاد می آموزند، چگونه از مصرف مواد خودداری و وسوسه مصرف را از دست بدهند و از زندگی بدون مواد افیونی لذت ببرند.
وی ارائه خدمات انجمن به اعضا را رایگان عنوان کرد و افزود: تمام هزینه ها از محل کمکهای داوطلبانه اعضا تامین می شود.
مسئول روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن معتادان گمنام یزد
از برگزاری همایشی با عنوان « آیا راهی برای رهایی از اعتیاد به مصرف مواد مخدر وجود دارد» ؟ خبر داد و گفت: این همایش در روزهای 20 و 21 اردیبهشت ماه جاری با هدف تبادل تجربه و کمک به همدیگر برگزار می شود.
وی افزود: ارائه تجربه معتادان گمنام به همدیگر در قالب سخنرانی از دیگر اهداف برگزاری گردهمایی است.
انجمن معتادان گمنام تشکل جهانی است و در ایران از سال 1369 فعالیت خود را با چند معتاد در حال بهبودی آغاز کرد و هم اکنون با پروانه فعالیت سازمان های مردم نهاد از هیات وزیران به شماره ثبت21065 در سطح ملی در حال فعالیت است.
تاکنون 500 هزار نفر با کمک این انجمن از دام اعتیاد نجات یافتند.
رئیس سازمان بهزیستی آذر 1396به خبرنگار ایرنا در یزد گفته بود که بر اساس آخرین آمار، 2 میلیون و 800 هزار نفر معتاد در گروه سنی 15 تا 64 در کشور شناسایی شدند.
انوشیروان محسنی بندپی، افزود: بیشترین ماده مصرفی معتادان ، تریاک است اما شاهد افزایش مصرف مواد صنعتی و روانگردان ها نیز هستیم .
وی اظهار کرد: 11 درصد جامعه معتادان را زنان تشکیل می دهند، این موضوع زنگ خطری برای جامعه است.
هم اکنون براساس آمار مراکز درمانی اعتیاد، 40 هزار نفر معتاد در یزد وجود دارد، این استان بر پایه سرشماری آبان ماه 1395یک میلیون و 138هزار جمعیت دارد.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.