علی زینی وند، روز چهارشنبه در نشستی با رحب صفرف رئیس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی و هیات همراه در محل استانداری با اشاره به تصمیم سه شنبه شب ترامپ در خروج از تعهد بین المللی برجام اظهار کرد: ایران در شرایط امروز ، آسیب پذیری کمتری نسبت به همیشه دارد و این امر به دلیل قوی تر شدن بخش خصوصی و اجماع مسئولان در این خصوص است.
وی افزود: در کنار بخش خصوصی مقتدر ، بازار پرمصرف در حاشیه ایران ، شناخت بهتر مراودات با دنیا ، نیروهای تحصیلکرده و متخصص ، وجود اتحاد میان ایرانیان داخل و خارج کشور و ایجاد فاصله میان کشورهای غربی به دلیل برجام از دیگر ظرفیت های ایران است.
معاون استانداری یزد تأکید کرد: علاوه بر این ظرفیت ها، بنیه دولت و ملت با قدمت و ریشه دار ایران موجب شده است تا جمهوری اسلامی در تصمیم سیاسی هیچگونه نگرانی نداشته باشد .
زینی وند در عین حال تصریح کرد: دولت از بخش خصوصی حمایت می کند به همین دلیل هر سال با کوچک تر شدن دولت و تقویت بخش خصوصی ، شاهد ایجاد دولتی چالاک و قدرتمند و توسعه گرا هستیم، اگر دولتهای قبلی مسیر تعیین شده را رفته بودند شاهد اتفاق بهتری در بخش خصوصی بودیم.
وی در باره روابط ایران و روسیه هم گفت: باید برای تقویت روابط اقتصادی میان دو کشور برخی موانع و ذهیت های ایرانی ها تغییر کند و در مسیر اعتمادسازی بیشتر تلاش شود.
معاون استانداری یزد اظهار کرد: در روابط سیاسی و امنیتی ، فعالیت های خوبی میان ایران و روسیه وجود دارد اما در مباحث اقتصادی چون اعتماد کم است احتیاط نیز بیشتر است که باید در این خصوص گام های جدی برداشته شود.
همچنین رجب صفرف، رئیس مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه با تاکید بر اینکه ایران می تواند، قلب اقتصاد در جهان آینده باشد، گفت: جمهوری اسلامی و روسیه در کنار هم می توانند وضعیت بین المللی را در حوزه های سیاسی و اقتصادی تغییر دهند.
وی اظهار کرد: روابط سیاسی 2کشور بسیار صمیمی ، اساسی و تأثیرگذار است و وحدت آنها را می توان در جریان سوریه به خوبی مشاهده کرد.
وی افزود: آمریکا با همراهی برخی کشورهای عربی و ابتدا با کمک ترکیه ، سناریویی را در سوریه طراحی کردند در حالیکه در نهایت ، سناریوی ایران و روسیه به نتیجه رسید و موفق شد.
رئیس شورای روسی ایرانی روابط اجتماعی در ادامه با بیان اینکه امکانات دو کشور در سیاست جهانی بسیار تأثیرگذار است ، یادآور شد: هم اکنون ایران و روسیه به ترتیب 33و 31 درصد ذخیره جهانی گاز را در اختیار دارند که از این رو نقش آنها در جهان اقتصاد خصوصا بازار انرژی بسیار پررنگ است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.