سید علی نوروززاده روز یکشنبه در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح ممیزی و جمع آوری اطلاعات ملک در منطقه چهارده معصوم بافق شروع شده و در این طرح مشخصات فردی مالک، اطلاعات توصیفی و داده های ملک، پلاک ثبتی، ابعاد ملک، تعداد طبقات و نوع کاربری ثبت می شود.
وی با اشاره به اینکه اطلاعات یاد شده توسط شرکت پیمانکاری طرف قرارداد جمع آوری می شود افزود: صحت و سقم اطلاعات جمع آوری شده از سوی ناظر که در قرارداد مشخص شده، کنترل خواهد شد.
این مسوول اضافه کرد: اطلاعات مربوطه پس از گرد آوری ، بر اساس کد نوسازی که به ملک اختصاص می یابد در نرم افزار مربوطه ثبت و ضبط می شود.
شهردار بافق مجموع اماکن سطح شهر را بالغ بر 32 هزار و 500 پلاک اعلام و بیان کرد: این طرح باید با مشارکت همه جانبه مردم برای جلوگیری از زیان و ضرر آنها در راستای برنامه ریزی دقیق و خدمات رسانی به شهروندان در سایه دسترسی به اطلاعات دقیق انجام شود.
وی با بیان اینکه اطلاعات به دست آمده از طرح ممیزی، تحلیل مناسبی از نظر نوع ساختمان، سازه ها و قدمت آن ارائه می دهد خاطرنشان کرد: این طرح می تواند مبنای تصمیم گیری برای احیای بافت فرسوده شهری باشد و از طریق پیوند این اطلاعات با نرم افزار GTSمی توان به تحلیل های مکان محور، به وضعیت مناطق مختلف شهر دست یافت.
نوروز زاده به عمده مشکلات پیش روی سیستم سنتی شهرداری بافق اشاره کرد و افزود: خطاهای موجود در اسناد و مدارک بایگانی، نبود امکان دسترسی به سوابق ملک، ثبت اطلاعات به صورت تکراری در واحدهای مختلف، غیر قابل تفیک بودن اطلاعات با سایر عوارض فیزیکی در نقشه ها و نبود نقشه هایی که مرز املاک را نشان دهد از مهمترین چالش در سیستم سنتی است.
شهردار بافق به روز رسانی اطلاعات، توزیع عادلانه خدمات شهری، مکانیزه کردن سیستم پاسخگویی و جلب رضایت شهروندان را از مهمترین اهداف اجرای طرح ممیزی در این شهر برشمرد.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری یزد قرار دارد.
7543/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.