امام جمعه بهاباد در خطبه های این هفته با اشاره به خروج آمریکا از برجام اظهار داشت : خروج آمریکا از برجام نشان داد، دشمنان تابلودار نظام به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند.
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی تصریح کرد: اروپائیان باید بدانند که برجام هیچ‌گونه مکمل و متممّی ندارد و جمهوری اسلامی ایران در باره نفوذ منطقه‌ای و ابزارهای دفاعی و موشکی خود به‌هیچ‌ وجه با بیگانگان وارد مذاکره نخواهد شد.
وی با بیان اینکه بدون تردید خروج آمریکا از برجام برای ملت ما یک نعمت و دستاورد بود، گفت: هرگونه مذاکره با اروپا، تنها مربوط به برجام و چگونگی اجرای تعهدات اروپا در برابر ایران همراه با اخذ تضمین‌های لازم محکم خواهد بود.
حجت لاسلام ابراهیمی بشکانی به فرارسیدن ماه رمضان، ماه بندگی و عبادت و نهادینه‌سازی الگوی رفتار اسلامی‌ اشاره کرد و گفت : رمضان ماه تهذیب نفس، کسر شهوت، غلبه و چیره شدن بر نفس، ماه صبر و استقامت و بالاخره ماه خودسازی و اصلاح جامعه است.
امام جمعه بهاباد با بیان اینکه ماه رمضان؛ بهترین زمان برای خودسازی و عبادت‌ است، افزود: رمضان؛ ماهی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و خانوادگی خالصانه‌ و خودسازی و عبادت در درگاه خداوند متعال است .
بشکانی تصریح کرد: در حقیقت در این ماه و با تمرین سختی روزه، می‌توان روح را بر جسم غلبه داد و فضائل و کمالات روحانی را تمرین کرد و در ذهن و جان خود پایدار کرد.
وی به دهه تکریم و غبارروبی مساجد اشاره کرد و گفت : مسجد؛ پایگاه همه کارهای نیک‌ و خوب است که نقش مهمی در ترویج اندیشه و ارزش‌های اسلامی دارد.
امام جمعه بهاباد بر زنده نگه داشتن و تکریم هرچه بیشتر جایگاه مساجد در میان افراد جامعه اسلامی در عصر حاضر و نیز بهره بردن از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کمرنگ شده این نهاد محوری جامعه اسلامی تاکیدکرد.
وی افزود: دهه آخر ماه شعبان به ‌عنوان «دهه تکریم مساجد» نامگذاری شده تا قبل از رمضان، فضای مساجد از هر نظر مهیای حضور میهمانان خدا شده و علاوه بر غبارروبی از فضای کالبدی و ظاهری مساجد، به غبارروبی از ظرفیت‌ها و کارکردهای این نهاد مهم پرداخته شود و در گستره‌ای فراگیرتر و عمیق تر، تکالیف امت اسلامی در باره کانون‌های توحید و عبادت و محورهای بصیرت و نشر معارف اسلامی بازشناسی شود.
همچنین در پایان نماز جمعه امروز بهاباد ، راهپیمایی ضد استکبار ستیزی مردم این شهرستان برگزار شد و راهپمایان خارج شدن آمریکا از برجام را محکوم کردند.
راهپیمایی مردم بهاباد از مقابل مسجد جامع شروع شد و مردم با عبور از خیابان امام خمینی (ره) در میدان شهدا تجمع کردند، آنها با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل اقدام زشت ترامپ در خروج از برجام را محکوم کردند.

**
امام جمعه ابرکوه گفت: فایده برجام برای ما همین بود که موجب ابطال نظریه دلدادگان به امریکا شد که می گفتند باید با این کدخدای جهانی تعامل داشت!
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته افزود: آنچه ما تا امروز با حضور خصمانه امریکا در برجام دیدیم این بود که امریکا در کنار توقف یا کند کردن مسیر هسته ای کشورمان دهها امتیاز نقدی گرفت.
وی ادامه داد: بدون آنکه به یک تعهد خود عمل کند بلکه بالعکس به تحریمها علیه ملت ایران افزود و شیره برجام را تا آخرین لحظه ممکن مکید و سپس با فشار اسرائیل و صهیونیسم بین الملل، آنرا بدور انداخت.
وی ادامه داد: بنابراین امریکا عملاً در برجام وارد نشده بود تا از آن خارج شود در این خصوص ما اروپا را هم شریک منافع شوم امریکا و اسرائیل می دانیم و اگر اینها هنوز در برجام هستند به خاطر منافع خودشان است و گرنه اینها همچون هم پیمانشان امریکا هستند.
وی بیان کرد: برای ملت ما قابل اعتماد نیستند و به لطف خدا پس از نماز جمعه در همین مصلی با همین تجمع محکومیت امریکا را فریاد خواهیم زد و کلام نورانی و انقلابی امام را نصب العین خود قرار می دهیم و تا آخر عمر علیه دولت امریکا مبارزه می کنیم.
خطیب جمعه ابرکوه اضافه کرد: امروز ملت ایران بیش از هر زمان دیگر به اهداف پلید شیطان بزرگ پی برده و می داند امریکا به چیزی کمتر از نابودی انقلاب راضی نمی شود لذا ملت ایران باید بیش از گذشته با تبعیت از رهبری اتحاد خود را در برابر چهره شیطان صفت سردمداران کاخ سفید حفظ کنند، چرا که به لطف خدا زمینه انزوای امریکا و اسرائیل در جهان فراهم شد.
حسینی بیان کرد: هفته گذشته به لطف خدا شاهد پیروزی قاطع جبهه مقاومت در انتخابات پارلمانی لبنان در برابر طیف های وابسته به آل سعود بودیم، این پیشتازی و پیروزی نامزدهای حزب الله و جبهه مقاومت نشانه وفاداری ملت لبنان به مقاومت است.
وی ادامه داد: در شرایطی که حزب الله به جرم مبارزه با تروریسم تکفیری تحت فشار قرار دارد اما ملت لبنان اینگونه آگاهانه از سید مقاومت حمایت می کنند به درجه ای از بلوغ سیاسی رسیده اند که عزت و امنیت ملی خود را با هیچ یک از وعده های زر و زور و تزویر و نیز تهدید معاوضه نمی کنند.
وی ادامه داد: در بحث داخلی مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس مبنی بر تخصیص یک نماینده به حوزه انتخابیه ابرکوه و خاتم را مردم و مسئولین 2 شهرستان مشتاقانه استقبال کردند، در این خصوص نظریه دیگری از استانداری به نمایندگان و طبق نظریه سالهای قبل ارائه شده که با توجه به اینکه شرایط امسال و این دوره با دادن دو نماینده به استان یزد متفاوت شده - نباید نظریه قبلی را مقامات استان مطرح کنند.
وی گفت: توصیه می کنم توماری را که از سوی مردم تهیه شده امضاء کنید - گرچه مسئول محترم کمیسیون شوراهای مجلس به حسب مذاکراتی که داشتیم –عنایت خود را دارد.

**
امام جمعه مهریز گفت: هوشیاری و وحدت عملی بین مردم و مسوولان توطئه های دشمنان علیه انقلاب اسلامی و دولت عهدشکن آمریکا را خنثی می کند.
حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه های نمازجمعه امروز با اشاره به خروج آمریکا از برجام، افزود: در 40 سال گذشته همواره این دولت ، دشمن شماره یک ملت ایران بود و دشمنی ها همچنان ادامه دارد و راه نجات فقط ایستادگی است.
وی ادامه داد: مسوولان باید در کنار ملت مواظب نفوذ و توطئه های آمریکا و دشمنان باشند چون هدف اصلی مخالفان فقط براندازی نظام ماست و اگر در برابر استکبار عقب نشینی کنیم آنها در برنامه های خود قوی تر می شوند.
امام جمعه مهریز به ضرورت همبستگی ملی و اتحاد بین مردم و مسوولان در برابر آمریکا اشاره کرد و گفت: حفظ وحدت در برهه کنونی خیلی مهم است چون دشمنان از هر فرصتی برای بهره گیری و ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می کنند.
محی الدینی به ماه مبارک رمضان اشاره و گفت: باید مردم از فرصت این ماه بزرگ برای کسب تقوا و رسیدن به معارف الهی و انسانی استفاده کنند.
همچنین در پایان نماز جمعه امروز مهریز راهپیمایی از مسجد جامع ولی عصر (عج) تا مقر سپاه پاسداران با حضور پرصلایت مردم ولایی این شهر برگزار شد و اقدام ترامپ در خروج از برجام را به عنوان یک قراردارد بین المللی محکوم کردند.
7541/ 7540/ 9877/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.