حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر ناطق نوری روز دوشنبه در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی چادرملو اردکان به خبرنگاران افزود: ایجاد این کارخانه ها آنهم در دوره تحریم‌ حاوی پیام‌هایی برای دوستان و دشمنان انقلاب است.
وی اضافه کرد: با وجود تحریم‌ ها می‌توان از بسیاری مشکلات عبور کرد و ما را مصمم‌تر می‌کند و نشان می‌دهد که محدودیت‌ها اثری بر ملت ما ندارد.
وی با بیان اینکه تلاش شد تا کم‌ترین آلایندگی زیست‌ محیطی در این کارخانه ها به‌وجود آید، تصریح کرد: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در اردکان باعث تأمین برق و کاهش مصرف انرژی شده است.
ناطق نوری اظهار کرد: می توان با فناوری پیشرفته مصرف آب را کاهش داد و با استفاده از پساب فاضلاب شهری و نیز انتقال آب از خلیج فارس مصرف آب فعلی را در واحدهای صنعتی و معدنی به طرز چشمگیری کاهش داد.
وی یادآور شد: وجود کارخانه های متعدد در اردکان باعث اشتغال فراوان در این منطقه شده است، امیدواریم با توسعه طرح‌های تولیدی، بخشی از مشکلات کشور در حوزه اشتغال‌زایی رفع شود.
حجت‌الاسلام ناطق‌ نوری به دعوت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ، امروز با سفر به اردکان از مجتمع‌های صنعتی و معدنی بازدید کرد.
بازدید از نیروگاه سیکل ترکیبی سرو و بخش‌های مختلف مجتمع صنعتی از برنامه های امروز این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردکان بود.
برای دومین بار است که ناطق نوری به منظور بازدید از روند فعالیت‌های چادرملو و طرح‌های توسعه این شرکت از این آن بازدید می‌کند.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی توانست زنجیره تولید را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند .
این شرکت یکی از پیشگامان بومی سازی و استفاده از فناوری های روز در ساخت قطعات صنعتی است و بر اساس اهداف و برنامه ریزی های پیش بینی شده در زمینه کاهش وابستگی به خارج از کشور گام های اساسی برداشته است .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.