هادی مقیمی روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت طرح‌های دامپروری و کشاورزی شهرستان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و پراکندگی روستاها، توجه به مولفه‌ های توسعه و پرهیز از نگاه صنعتی به شهرستان را ضروری دانست.
وی افزود: اردکان ظرفیت توسعه همه‌ جانبه در حوزه‌های مختلف به‌ ویژه دامپروری را داراست که شروع ساخت 2مجتمع پرورش بز سانن در بخش مرکزی و گوسفند رومانوف در بخش خرانق با توجه به سابقه پرورش دام در این دو منطقه از جمله اقدام شایسته ای به شمار می‌رود.
فرماندار اردکان تاکید کرد: حمایت ‌های صورت گرفته از ساخت مجتمع پرورش بز سانن از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد و شهرستان قابل‌ توجه است که با توجه به پیش بینی 2سال ساخت باید هرچه سریع‌تر ساخت این مجتمع به نتیجه برسد.
مقیمی با اشاره به سفر هفته قبل خود و اعضای شورای روستاهای بخش عقدا به قلعه گنج استان کرمان گفت: در این سفر از پروژه پرورش بز « مورسیا» که با شرایط آب و هوایی بخش عقدا بسیار مطابقت دارد، بازدید شد که با توجه به مهیا بودن شرایط می ‌توان با نگاه اقتصادی و اشتغالزایی به اجرا درآید.
وی بیان کرد: موانع اداری در مسیر مشارکت مردم در بخش تولید به‌ ویژه دامداری با توجه به شرایط مناسب شهرستان در این حوزه باید تجدیدنظر اساسی صورت پذیرد تا مردم بتوانند با شرایط بهتری در این مسیر فعالیت کنند.
همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: پرورش دام در منطقه عقدا، خرانق و بخش مرکزی اردکان برای سرمایه‌ گذاری مردم و با مشارکت دولت در دست انجام است.
سید جمال سجادی‌پور با اشاره به اینکه، توجه بر دام‌های پر بازده در راستای اشتغال پایدار روستایی است، افزود: بعد از حضور وزیر جهاد کشاورزی در اردکان، طرح ساخت مجتمع بز سانن به عنوان طرح ملی با تشکیل کارگروه در استان و شهرستان در دست پیگیری است.
وی تصریح کرد: این سازمان آمادگی دارد، مجتمع‌ های تولید کشاورزی و دامپروری را که به ‌صورت پهنه ‌بندی معرفی می‌ شوند در قالب تشکل‌ های قابل توجیه در زمینه تامین آب و تسهیلات مصوب، حمایت کند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: توجه به اجراط طرح پرورش گوسفند رومانوف در بخش خرانق و بز مورسیا در بخش عقدا با توجه به موقعیت مناسب طبیعی و آب و هوایی آن از دیگر دغدغه‌های سازمان در راستای جلوگیری از مهاجرت به شهرها به شمار می‌رود.
سجادی پور در ادامه به نگاه حمایتی جهاد کشاورزی به مشارکت مردمی در بخش دامپروری اشاره کرد و یادآور شد: توجه به زنجیره تولید و فرآوری دام که در بخش های خرانق، عقدا و مرکزی اردکان در حال پیش‌بینی است، در توسعه پایدار، ایجاد اشتغال و عاملی برای جلوگیری از تخلیه روستاها و کاهش مهاجرت به شهر بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.