محمدابراهیم یلتقیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحدهای تحقیق و توسعه مستقر در مجتمع های معدنی و صنعتی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با برقراری ارتباط تنگاتنگ با مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاهی و صنعتگران و مبتکران کشور و حمایت از ایده ها و نوآوری ها و اتکا به ظرفیت های داخلی دستاوردهای قابل توجهی کسب کردند .
وی اضافه کرد: از جمله این دستاوردها می توان به، اجرای طرح کاهش مصرف آب در خطوط تولید، اصلاح لاینر آسیاب خود شکن جهت افزایش طول عمر، حفاظت کاتدی لوله و مخازن آب آشامیدنی و پتانسیل یابی اکتشاف عناصر کمیاب خاکی در کانسارهای آهن اپاتیت منطقه بافق اشاره کرد .
این مسئول تصریح کرد : بر این اساس هر ساله توانستیم بخشی از نیازها را با همکاری یکی از شرکت های مشاور در مجتمع معدنی و شرکت سی پی جی در مجتمع صنعتی چادرملو و سایر صنعتگران خلاق در داخل کشور بومی سازی کنیم .
یلتقیان با اشاره به اینکه سال گذشته 550 قطعه جدید در این شرکت بومی سازی شد، یادآورشد: همه تلاش ها این بود و هست تا علاوه بر بومی سازی قطعات، به علوم روز و فناوری‌های نوین جهانی در بخش های معدنی و صنایع فولاد نیز دسترسی پیدا کنیم و در همین راستا توانسته‌ایم 60 تا 70 درصد از پروژه‌ها را با توانمندی داخلی راه‌اندازی کنیم و علاوه بر میلیون ها دلار صرفه جویی ارزی به اشتغال مولد نیز کمک شود .
دبیر ستاد بومی سازی شرکت چادرملو یادآوری کرد: تمامی قطعات ساخته شده در کشور علاوه بر قابلیت رقابت پذیری با قطعات خارجی همواره از کیفیت و راندمان کاری بالاتری نیز برخوردار هستند.
وی افزود: همچنین سال گذشته 968 قلم قطعات یدکی و مصرفی به تعداد 88 هزار و 268 قطعه از محصولات ساخت داخل جهت مصرف در مجتمع معدنی چادرملو خریداری شده است .
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اردکان یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی توانسته زنجیره تولید را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند .
این شرکت یکی از پیشگامان بومی سازی و استفاده از فناوری های روز در ساخت قطعات صنعتی است و بر اساس اهداف و برنامه ریزی های پیش بینی شده در زمینه کاهش وابستگی به خارج از کشور گام های اساسی برداشته است .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.