محمدرضا عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در صورت تامین این تعداد مدرسه مشکل تامین فضای آموزشی استان رفع خواهد شد.
وی اظهار کرد: از 10 هزار کلاس درس سه هزار کلاس فرسوده و غیراستاندارد است و نیاز به بازسازی ، تخریب و مقاوم سازی دارد.
وی تعداد طرح های نیمه تمام خیری ، مردمی و مشارکتی سال 1396 را 67 مورد بیان کرد و یادآور شد: برای اتمام این طرحها به 400 میلیارد ریال بودجه نیاز است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سه مدرسه عشایری شهرستان خاتم در چادر تشکیل می شد که با کمک های خیرین برای دانش آموزان کلاس درس با تمام امکانات تجهیز شد،هم اکنون تمام دانش آموزان استان در کلاس های درس در حال تحصیل هستند.
همچنین رییس هیات مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز یزد از برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز 20 اردیبهشت ماه جاری خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور یکهزار خیر برپا می شود.
امیر حسین رادمنش، با بیان اینکه 35 مدرسه نیاز به بازسازی ، تخریب و نوسازی دارد، اظهار کرد: در برخی مناطق استان از جمله شهرک جدید نیاز به مدرسه است، و با وجود خیر از لحاظ تامین زمین با مشکل روبرو هستیم
تعداد خیرین مدرسه ساز استان 2 هزار و 500 نفر اعلام شده و 35 درصد مدارس یزد خیری است.
مجمع خیرین مدرسه ساز استان در سال 78 تاسیس شد.
در سال تحصیلی 97- 96، 238 هزار دانش آموز در یکهزار و 900 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال 1395، یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.