امیرولی عضدزاده روز سه شنبه در مراسم تجلیل از مدیران و مربیان مهد کودکهای شهرستان با تبریک اعیاد شعبانیه و روز معلم از تلاش مدیران و مربیان که در عرصه فرهنگ و تربیت نسل نوپای این مرز و بوم تلاش می کنند ، تشکر کرد.
وی به نقش مهم مربیان در امر پرورش و تربیت نونهالان در مهدهای کودک اشاره کرد و بر اهمیت تربیت، شناخت و شکوفایی استعدادهای بالقوه کودکان و لزوم فرهنگ سازی درست در این قشر تاکید کرد.
عضدزاده افزود: با رشد روز افزون تعداد مادران شاغل، نیاز به مهدهای کودک بیش از پیش احساس شده است و کودکان بیش از نیمی از روز خود را در مهدها سپری می کنند و در نتیجه رفتارها ، ارزش ها و الگوهای بسیاری را از این مکان ها می آموزند و این وظیفه خطیر مربیان و مسئولان مهدهاست که با بهره گیری از شیوه های مثبت و کارآمد ،آموزشی و پرورشی در تربیت نسل آتی کمر همت ببندند.
عضدزاده یادآور شد: اگر مربیان، افرادی آموزش دیده، کارآمد و متخصص در زمینه تربیت کودکان باشند، خواهند توانست به بهترین شکل ممکن آنها را تربیت کنند.
وی تصریح کرد: مهدهای کودک باید محل یادگیری مهارت‌های اجتماعی و تعامل با همسالان باشد.
عضدزاده ادامه داد : مهدهای کودک باید استعداد‌ها و توانایی‌های کودک را شناسایی و خلاقیت و مسئولیت‌پذیری او را تقویت کنند و کودکان ما به مهدکودک نیاز دارند، نه جایی که فقط برای چند ساعت از او نگاه‌داری کنند.
در این نشست مدیران مهدهای کودک در خصوص مشکلات مهدها و راهکارهای رفع مشکلات صحبت کردند.
در حال حاضر 17 مهدکودک شامل10 مهد کودک شهری ، 6 روستا مهد و یک آدینه مهد در محل مصلی شهر احمدآباد با پذیرش بیش از 500 کودک در شهرستان با اخذ مجوز از سازمان بهزیستی فعالیت دارد.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.