به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد ، محمدمهدی جاودانی در نشست جمعی از مدیران شرکت و نمایندگان صنایع استان افزود: میزان پیک‌ بار 300 تا 400 ساعت است که ساخت نیروگاه برای این مقدار ساعت مقرون‌ به ‌صرفه نیست و با مدیریت مصرف می‌توان بدون خاموشی از پیک‌ بار عبور کرد.
وی یادآور شد: یزد یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور را دارد و 73 درصد برق استان در بخش صنعت مصرف می‌شود .
وی اظهار کرد: با توجه به پیش‌ بینی رشد مصرف و خشکسالی ، امیدواریم با تعامل صنایع همکار بتوانیم به ‌خوبی از پیک تابستان سال 97 عبور کنیم.
قائم مقام شرکت برق منطقه ای یزد تعداد مشترکان را 26 مشترک با مصرف بالای هفت مگاوات اعلام کرد.
جاودانی ادامه داد: سهمیه ابلاغی از سوی توانیر برای کاهش پیک ‌بار 170 مگاوات است، امیدواریم با اجرای طرح‌های پیک سایی در تابستان با همکاری صنایع این مهم محقق شود.
همچنین در این نشست رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد گفت: پیک ‌بار انرژی الکتریکی سال 96 یکهزار و 408 مگاوات بود که با توجه به ورود صنایع جدید به مدار، پیش‌بینی می‌شود در تابستان 97 بیش از 14 درصد رشد داشته باشد.
فاطمه زارع با اشاره به اینکه حدود 40 درصد مصرف استان را صنایع بزرگ با مجموع دیماند قراردادی 1095 مگاوات تشکیل می‌دهند، افزود: 80 درصد مشترکان شرکت واحدهای فولادی هستند که بالاترین مصرف در زمان های پیک بار استان را داشتند.
وی همچنین مجموع بار صنایع بزرگ را که همزمان با پیک‌بار استان در سال گذشته که 30 خرداد ساعت 21: 22 رخ داد بیش از 604 مگاوات اعلام کرد.
این کارشناس ، طرح‌های پیک سایی در تابستان 96 را طرح کاهش یا قطع بار برنامه‌ریزی‌شده، طرح استفاده از مولد اضطراری ، طرح ذخیره عملیاتی صنایع و طرح جابجایی ساعات پیک دانست و گفت: در طرح کاهش یا قطع بار برنامه ‌ریزی‌شده با همکاری 6 صنعت نزدیک به 22 میلیارد ریال پاداش به صنایع همکار پرداخت‌ شده و میزان کاهش بار در روز پیک شبکه سراسری، حدود 93 مگاوات بود.
رئیس گروه مدیریت مصرف برق منطقه‌ای یزد، کاهش توان در روز پیک بار کشور 54 مگاوات و در روز پیک بار استان 50 مگاوات بود و 23 میلیارد ریال پاداش همکاری صنایع به دلیل مشارکت در طرح ذخیره عملیاتی را از نتایج این طرح عنوان کرد.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.