سید تقی نور بخش در آیین افتتاح درمانگاه تامین اجتماعی ابرکوه با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و هفته کار و کارگر تعداد افراد تحت پوشش سازمان را 42 میلیون نفر ذکر کرد.
جمعیت کشور حدود 81میلیون نفر است.
وی اضافه کرد: امسال حدود 600میلیارد تومان تسهیلات در قالب های مختلف برای بیمه شدگان و مستمری بگیران در نظر گرفته شد، آنها می توانند با بخشی از این مبلغ برای خرید کالای ایرانی اقدام کنند.
وی یادآور شد: اقتصاد مقاومتی یعنی قطع وابستگی به درآمد های نفتی و به عبارتی همکاران این سازمان بسیجیان این عرصه هستند.
به گفته وی بودجه امسال سازمان 98 هزار و 672 میلیارد تومان در نظر گرفته شد که معادل 24 درصد کل بودجه کشور است.
نوربخش افزود : سازمان تامین اجتماعی ریالی از بودجه عمومی کشور از محل نفت و مالیات استفاده نمی کند .
وی ادامه داد: این سازمان در سال 1396، 52 هزار میلیارد تومان به غیر درمان ، هزینه های پشتیبانی و مستمری پرداخت کرد که معادل نیمی از درآمد نفتی سال گذشته است.
وی یادآور شد هم اکنون خدمات درمانی سازمان یادشده در نقاط محروم و نیز استان هایی چون ایلام ، کردستان ، آذربایجان غربی و بوشهر و ... ارائه می شود.
وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید تعداد مراکز درمانی ایجاد شده در مناطق محروم برابر فعالیت های 40 سال قبل است.
نوربخش عنوان کرد: با وجود اینکه تامین اجتماعی در بخش بهداشت و درمان کارهای زیادی برای مردم انجام داده است، مردم فهیم ایران شایسته خدمات بیشتری هستند.
وی افزود: در چهار سال اخیر پنج مرکز درمانی مطابق استانداردها از محل منابع سازمان در یزد ساخته شد در حالیکه استان قبلا یک مرکز درمانی داشت که تعداد این مراکز به 20 مورد رسید.
نوربخش با بیان اینکه آنچه انجام شد به برکت نظام و انقلاب است ، تاکید کرد: البته شان و منزلت مردم ایران بالاتر از همه این خدمات است، باید رفع مشکلات آنها بیشتر در دستور کار باشد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: بسته حمایتی از ابتدای سال 97 برای حمایت از کارفرمایان و کسب و کار مصوب شد، بخشودگی جرائم کارگاه ها هم تنها به بخش هایی تعلق می گیرد که کارگاه آنها هنوز فعال باشد.
وی افزود: همچنین معافیت بیمه ای برای کارفرمایانی است که حداقل 2 نفر در کارگاه آنها مشغول به کار باشند و این معافیت می تواند برای یکی از کارکنان در نظر گرفته شود.
نوربخش با بیان اینکه یکهزار و 200 واحد اجرایی به مردم خدمات ارائه می کند، تصریح کرد: هیچ مسئولی در سازمان تامین اجتماعی حق خرید کالای خارجی را ندارد.
همچنین امام جمعه ابرکوه با قدردانی از تلاش های سازمان تامین اجتماعی در ساخت درمانگاه گفت: این حق مردم بویژه قشر کارگران بود که به سرانجام رسید.
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با اشاره به اینکه ابرکوه در جاده طریق الرضا (ع) قرار دارد و منزلگاه امام رضا (ع) و جزو 14 شهر نمونه گردشگری ایران است، عنوان کرد: مردم شهرستان که به قول فرمایش مقام معظم رهبری وفادار به انقلاب و نظام هستند، شایسته هرگونه خدماتی می باشند.
همچنین نماینده حوزه انتخابیه مهریز با قدردانی از خدمات رسانی تامین اجتماعی به مردم تاکید کرد: هنوز در برخی نقاط محروم استان یزد مشکلات درمانی وجود دارد.
محمد رضا صباغیان گفت: پنج شهرستان این حوزه ( ابرکوه، مهریز، بافق، بهاباد و خاتم) از مناطق کم برخوردار استان هستند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های خیلی خوبی در این شهرستانها وجود دارد، اظهار کرد: در بخش سرمایه گذاری و توسعه عمران جایگاهی که باید باشد، نتوانستیم برسیم .
وی با بیان اینکه خاتم یکی از مناطق محروم استان یزد است، ادامه داد: این شهرستان فاقد درمانگاه تامین اجتماعی است.
وی افزود: مردم حق بیمه را پرداخت می کنند اما در مروست با 20هزار نفر جمعیت یک مرکز بهداشت وجود دارد که مردم باید برای درمان به شهر هرات مراجعه کنند.
این نماینده استان یزد خاطرنشان کرد: هرات 18هزار جمعیت دارد که 2 هزار نفر مهاجر است.
نماینده حوزه انتخابیه مهریز خواهان تسریع در ساخت درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان خاتم شد.
به گفته وی برخی شهرستان ها از جمله بهاباد با 20هزار نفر جمعیت هنوز از خدمات درمانی مناسب محروم است .
صباغیان تصریح کرد: مسئولان استانداری یزد در توزیع بودجه نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار داشته باشند تا به مردم مناطق کم برخوردار به حقوق شهروندی خود دست یابند.
7540/ 204
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.