یکم تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.
رئیس اداره بهزیستی اردکان در مراسم افتتاح نمایشگاه اظهار کرد که بهزیستی یکی از سازمانهای فعال در حوزه سلامت اقشار مختلف جامعه و بویژه معلولان و سالمندان است که بسیاری از این خدمات در جامعه شناخته شده نیست .
امیرولی عضدزاده ، این نمایشگاه را بستر مناسبی برای معرفی خدماتی همچون غربالگری شنوایی نوزادان ، اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان 3 تا 6 ساله ، اجرای طرح پیشگیری از اختلالات ژنتیک در دانش آموزان مقاطع دهم و یازدهم ، درمان و بازتوانی معتادان ، ارایه خدمات درمانی و توانبخشی به معلولان، سالمندان و بیماران روانی مزمن ذکر کرد.
وی تصریح کرد : سال گذشته سه هزار و 490 کودک سه تا 6 ساله شهرستان از نظر تنبلی چشم معاینه که از این تعداد 417 نفر به متخصصان معرفی شدند.
عضدزاده اظهار کرد : همچنین تمامی نوزادان سال گذشته از نظر شنوایی ارزیابی شدند.
این مسئول تعداد افراد زیر پوشش طرح مراقبین را 40 نفر و تعداد افراد زیر پوشش طرح ویزیت در منزل را بیش از 100نفر عنوان کرد و افزود : در این طرح انواع خدمات پزشکی ،پرستاری ، توانبخشی و مشاوره ای در منزل و بر بالین بیماران و معلولان و سالمندان ارائه می شود.
وی یادآورشد : بهزیستی اردکان خدمات پیشگیری ، حمایتی، توانبخشی و توانمندسازی خود را از طریق 17 مهدکودک ، 11 مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی و ویزیت در منزل، 10 موسسه فعال در حوزه پیشگیری و سه موسسه خیریه همکار به مردم و مددجویان ارائه می کند.
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.