علیمحمد ذوالفقاری روز سه شنبه در حاشیه نشست خیرین شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مددجویان 6 نیاز اساسی دارند که در صورت رفع نیازها، نیازمند در جامعه وجود نخواهد داشت.
وی مسکن، اشتغال، ازدواج، معیشت، آموزش و درمان را از جمله نیازهای پایه مددجویان تحت تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان جامعه برشمرد.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه 80 درصد مردم توانایی رفع نیاز محرومان را دارند، تصریح کرد: کمکهای مالی، غیر نقدی و خدماتی از جمله کمکهای خیرین به نیازمندان است.
این مسوول بر مدیریت و نهادینه کردن کارهای خیر در جامعه تأکید کرد و افزود: اگر افراد به قدر توانایی که خداوند به آنها داده است در پرداخت صدقه و کمک به محرومان مشارکت داشته باشند، فقر و محرومیت از جامعه ریشه‌کن می شود.
ذوالفقاری در ادامه با اشاره به اینکه هم اینک یک میلیون حامی، 300 هزار کودک یتیم و محسنین را زیر پوشش دارند، گفت: محسنین افرادی هستند که پدر آنها بنا به دلایلی نمی‌تواند نان آور خانواده باشد.
وی به طراحی سیستم صندوق صدقه الکترونیک هم اشاره کرد و یادآور شد: این سیستم به زودی در کشور راه اندازی می‌شود و مردم می‌توانند از طریق اینترنت و گوشی هوشمند مبلغ مورد نظر را به صندوق یادشده واریز کنند.
وی یادآور شد: از ابتدای تأسیس کمیته امداد کمکهای مردمی در بخش محرومیت زدایی نقش این نهاد حمایتی را در جامعه برجسته کرد.
ذوالفقاری همچنین فعالیت های کمیته امداد در استان یزد را موفق خواند و ابراز امیدواری کرد: این رکورد همچنان در استان حفظ شود.
در نشست یادشده از خیران شهرستان بافق با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
سه هزار و 253 نفر شامل یک هزار و 650 خانوار از حمایت های کمیته امداد بافق در قالب تک خدمتی، چند خدمتی و تمام خدمتی بهره مند هستند.
مرکز شهرستان 50 هزارنفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرقی یزد قرار دارد
7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.