به گزارش ایرنا این والدین، صبح روز سه شنبه با حضور در دفتر آیت الله محمد رضا ناصری، ناخرسندی خود را از شرایط آزمون ورودی این مدارس و همچنین مدارس سمپاد اعلام و خواستار رسیدگی امام جمعه یزد به این موضوع شدند.
آنها زمان اعلام شده برای آزمون (11 خرداد ماه 97) در میانه ماه مبارک رمضان و در حین برگزاری امتحانات پایان سال، نامناسبت ترین زمان می دانند.
به گفته آنها دانش آموزان پایه 'ششم و هفتم' بر اساس نمره کسب شده از توانمندی خود و با توجه به اولویت های انتخابی به 2 مدرسه نمونه دولتی شهر یزد راه یافتند و از این رو منطق و عدالت حکم می کرد که در پایه 'نهم به دهم' نیز همه دانش آموزان در تمامی مدارس بتوانند با شانس یکسان و بر اساس توانایی خود به این مدارس راه پیدا کننذ.
والدین دانش اموزان اعلام کردند با منطقه ای کردن انتخاب ها و حذف اولویت ها عملا نیمی از دانش آموزان، شانس راه یابی به مدارس با کیفیت تر را از دست می دهند.
آنها همچنین اعلام کردند: این تصمیم ناگهانی و غیر کارشناسانه و اعلام دیر هنگام زمان ثبت نام، موجب به هم خوردن نظم روحی و فکری دانش آموزان و خانواده ها شده است.
آنها درخواست خود را در قالب نامه ای به معاون اموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیر کل اموزش و پرورش استان ارسال کردند و خواستار پاسخ در این زمینه و امکان لغو این تصمیم نادرست شدند.
استان یزد حدود 200 هزار دانش آموز دارد.
2088/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.