در مراسمی سیزدهمین یادمان شهدای گمنام بافق با حضور اقشار مختلف مردم در دانشگاه آزاد این شهر برگزار شد.
معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید در این آیین گفت: همه باید مسئول حفظ خون شهدا باشیم زیرا ارزشها، منافع ملی و آرامش و ثبات خود را مدیون این عزیزان می دانیم.
جلیل دارا، افزود: این سازمان در صدد است که برای شکوفایی کشور گام بردارد تا راه شهدا برای همیشه تاریخ تداوم داشته باشد.
وی بدون ذکر فرد یا جریانی اضافه کرد: اینکه عده ای می گویند در مقابل آمریکا تسلیم شویم اشتباه است زیرا اگر ارزشها، آرمان ها، ثروت و منافع ملی را بخواهیم حفظ کنیم راهی جز مقاومت وجود نخواهد داشت.
او تصریح کرد: نظام سلطه، اسلام را به انحراف می برد و تفرقه بین مسلمان ایجاد می کند بنا براین امروز کشوری مثل عربستان اولین خریدار تسلیحات نظامی آمریکاست.
دارا،تصریح کرد: حمله اخیر آمریکا به سوریه چیزی جز شکست در منطقه نیست و امروز خود مسوولان آمریکا اذعان به شکست کردند و این ناکامی ها مدیون همین گفتمان مقاومت اسلامی است که در منطقه شکل گرفته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد اندیشکده های راهبردی بسیج در سطح ملی و استانی بتوانیم برای گره گشایی مشکلات گام برداریم و هدف اصلی اندیشکده ها رفع مشکلات جامعه و گام برداشتن برای آبادی ایران اسلامی است.
تعداد شهدای گمنام شهرستان بافق 16 تن است که هشت تن در شهر بافق، سه شهید در دانشگاه آزاد اسلامی، 2 شهید در روستای مبارکه و سه شهید هم در تپه نورشهدای روستای دولت آباد بافق مدفون شدند.
بافق 256 شهید، 80 آزاده و بیش از 440 جانباز را در دوران دفاع مقدس،تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوبشرق یزد قرار دارد.

**
فرمانده انتظامی بافق گفت: در فروردین ماه سال 97، 98 دستگاه وسیله نقلیه متخلف در این شهرستان توقیف شد که از این تعداد 75 دستگاه موتورسیکلت و بقیه خودرو بود.
به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس، این تعداد وسلیه نقلبه در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و اجرای طرح برخورد با وسایل نقلیه متخلف توقیف شد.
وی موارد تخلف را استفاده نکردن از کلاه، نسبت کمربند ایمنی، استفاده از تلفن همراه ، سرعت غیرمجاز و ... ذکر کرد.
وی گفت: سرعت عامل 70 درصد تصادف است که رانندگان وسیله نقلیه ضمن استفاده از کلاه و کمربند ایمنی با سرعت مجاز رانندگی کنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشیم.

**
معاون شبکه دامپزشکی ابرکوه گفت: کارشناسان دامپزشکی از حمل 900 راس دام بدون مجوز بهداشتی در پست قرنطینه شهرستان که چهار ماه قبل راه اندازی شد، جلوگیری کردند.
حسین چاکرالحسینی با اشاره به اجرای طرح های کمیسیون مبارزه با قاچاق دام و فراورده های خام دامی افزود: حمل و نقل دام در کشور در قالب مجوزهای بهداشتی و منوط به احراز بومی بودن دام و از دامداری های مجاز به مقصد کشتارگاه های دام است.
وی اضافه کرد: اعمال شرایط قرنطینه ای، استفاده از شماره گوش قابل ردیابی و بارکد دار و تجهیز خودروهای دام با دستگاه GPS از جمله شرایطی است که باید در تردد دام مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: علاوه بر آن صدور گواهی بهداشتی حمل دام برابر دستورالعمل های سازمان دامپزشکی پس از هماهنگی اداره کل دامپزشکی مبدا و مقصد در قالب سیستم یکپارچه قرنطینه سازمان صورت می گیرد و تأییدیه کشتارگاه های مجاز کشور برای صدور مجوزهای بعدی ضروری است.
معاون شبکه دامپزشکی ابرکوه تصریح کرد: در این راستا وظیفه پست های قرنطینه بررسی محموله های دام و حصول اطمینان از رعایت شرایط است.
این مسئول خاطرنشان کرد: دام های توقیف شده بر اساس مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دستور مقام قضایی، پس از بررسی های اولیه در نزدیک ترین کشتارگاه ذبح شده و به فروش می رسد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 7543/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.