به گزارش ایرنا علیرضا قربانیان روز شنبه در دیدار با فرماندار خاتم افزود: در سال 96 در 40 روستای استان یزد مطالعات طرح هادی انجام شد که روستاهای شهرستان خاتم نیز در اولویت قرار داشت.
وی خاطرنشان کرد: از میان مسوولان استانی، کسانی که در بخش روستایی دست اندرکار هستند باید توجه بیشتری به وضعیت روستاها داشته باشند.
وی یادآور شد: 4 هزار از مجموع تسهیلات ارائه شده در استان مربوط به شهرستان خاتم بوده است.
در ابتدای این نشست فرماندار خاتم گفت: از زمان انقلاب تا کنون بنیاد مسکن توانسته است به دورترین نقاط روستایی ورود کرده و خدمت رسانی های خوبی را انجام دهد.
فرجام فاضلی اضافه کرد: 40 درصد جمعیت خاتم، روستایی و 60 درصد از آن شهری است که می طلبد تا نگاه ویژه ای به بخش روستایی صورت گیرد.
وی بیان کرد: اجرای طرح هادی باعث شده تا کسانی که به شهرها مهاجرت کرده اند برگشته و به ساخت و ساز در روستاها اقدام کنند.
وی همچنین با اشاره به واگذاری اراضی روستایی یادآور شد: باید چاره اندیشی شود تا ابعاد این زمین ها بخاطر مشاغل دامداری و کشاورزی روستاییان از 200 متر افزایش یابد.
معاون مشارکتها،اشتغال و مراکز غیر دولتی بهزیستی استان یزد نیز گفت در سطح شهرستان 120 واحد مسکونی با مشارکت بنیاد مسکن توسط بهزیستی به مردم واگذار شده است.
بمانی خاطرنشان کرد: در مسکن روستایی نیز هم اگر زمینه ها فراهم شود و جامعه هدف آمادگی داشته باشد می توانیم تسهیلات واگذار کنیم.
هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله 240 کیلومتری از جنوب شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.