به گزارش ایرنا ، محسن صادقیان روز شنبه در جلسه شورای فنی استانداری یزد گفت: بعد از ایجاد سامانه مدیریت جامع شهری ، دستگاهها موظف خواهند بود تا اطلاعات لازم شهر یزد را وارد کنند.
وی افزود: یکی از این اطلاعات مربوط به مجموعه ساختمانهای بلندمرتبه مهم است و ورود به بهسازی لرزه آنها تا بتوانیم در زمان بحران ، بلافاصله این ساختمان را شناسایی و به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد خاطرنشان کرد: این سامانه می تواند به کاهش زمان رسیدگی به مشکلات در مواقع بحران و شناسایی تغییرات زیربنایی در سطح شهر کمک شایانی داشته باشد.
صادقیان با بیان اینکه کارهای ابتدایی این طرح در معاونت عمرانی استانداری انجام شده است، اضافه کرد: دستگاهها بعد از ثبت اطلاعات ، به این سامانه دسترسی دارند تا هر گونه تغییرات جدید را نیز در آن ایجاد کنند.
وی یادآور شد: در واقع ایجاد این سامانه به منظور ایجاد مدیریت یکپارچه شهری با زیرساخت های موجود در شهرداری و نیز با کمک تمامی دستگاههای خدمات رسان است.
معاون استاندار در ادامه بر مدیریت اعتبارات عمرانی تأکید کرد و افزود: 20 درصد اعتبارات عمرانی دستگاهها باید برای استفاده از تکنولوژی های روز به منظور کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت طرح ها اختصاص یابد.
صادقیان لزوم سیستم ایمن سازی ساخت و ساز در بافت تاریخی شهر را خواستار شد و گفت: اخیرا تفاهم نامه همکاری علمی- پژوهشی و اجرایی بین اداره کل راه و شهرسازی استان یزد و پژوهشکده معماری بومی دانشگاه یزد بسته شده که باید اینگونه موضوعات با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی انجام شود.
این مسئول تصریح کرد: طرحهای ایمنی در بافت تاریخی شهر یزد حتما باید با نظارت سازمان مدیریت و برنامه ریزی اجرا شود تا در مسیر اجرا با مشکل مواجه نشود.
وی به 2 رویداد مهم در تیرماه و دی ماه امسال در حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: در تیرماه و سالروز ثبت یزد جهانی باید شاهد ارائه نشست های علمی در قالب معرفی و گسترش سازه های خشتی باشیم.
معاون استاندار یزد در بخش پایانی حضور جدی افراد تأثیرگذار دستگاهها در کنار مدیران را در شورای فنی ضروری دانست و گفت: در کنار این کار برای آشنایی بیشتر بخش خصوصی با راهبردهای فنی استان نیز باید برنامه ریزی جدی انجام شود.
وی در عین حال، تقویت و افزایش تعداد نیروهای فنی و حضور پررنگ مدیران در کنار کارشناسان در دوره های آموزشی و آشنایی را قوانین جدید را خواستار شد.
در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: باید از اجرای پروژه ها به دستگاههای غیرتخصصی خودداری شود.
سیدمجتبی حسینی پور افزود: تقویت بحث های فنی و بنیه فنی دستگاهها نیز باید تقویت شده و طرحهای آنها در سال 97 نیز هر چه سریع تر اولویت بندی شود.
وی استفاده حداکثری از ظرفیت های شورای فنی ، حضور جدی تر مدیران در کنار کارشناسان در جلسات این شورا ، استفاده بیشتر از مشاوران فنی در اجرای طرحها بویژه در طرحهای حوزه راه و آب را خواستار شد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد از دیگر ضروریات شورای فنی را تأکید بر لزوم حمایت از پیمانکاران بومی و دقت بیشتر در برآوردهای اولیه طرحها بویژه در بررسی نقشه ها در دستگاهها اعلام کرد.
جمعیت استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر است که حدود 580 هزار نفر آن در شهر یزد و 611 هزار نفر آن در شهرستان یزد ساکن هستند.
بافت تاریخی شهر یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران روز یکشنبه 18 تیرماه 1396 در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.