حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی روز یکشنبه در دیدار کارکنان بنیاد مسکن این شهرستان اظهار کرد: این نهاد توانست با اجرای طرح هادی به روستاها جاذبه ماندگاری جمعیت بدهد.
وی بیان کرد: باید به روستاها جاذبه داد نه جاذبه شهری، بنیاد برای حفظ اصالت روستاها تلاش کند.
حسینی اضافه کرد: اجرای طرح هادی در توسعه روستاها و روستاهای هدف گردشگری در راستای حفظ بافت سنتی باشد.
همچنین مدیر بنیاد مسکن ابرکوه با تشریح فعالیت های این نهاد در مناطق شهری روستایی گفت: درسال 1396، 20 هکتار زمین برای توسعه و ساخت مسکن در روستاها و بیش از 200 قطعه زمین برای ساخت مسکن در روستاهای مریم آباد و ده عرب بخش مرکزی ابرکوه تملک و تفکیک شد .
حمیدرضا چاکرالحسینی با بیان اینکه پارسال 30 قطعه زمین در روستاهای ابرکوه و شهر مهردشت برای ساخت مسکن به مقاضیان واگذار شد، ادامه داد: در همین مدت حدود 20میلیارد ریال تسهیلات ساخت مسکن ، تعمیر و بازسازی به 120 متقاضی پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: برای تکمیل واحدهای مسکونی نیمه تمام و مقاوم سازی بناها، 1.5میلیارد ریال به صورت بلاعوض به 30 نفر پرداخت شد.
وی توزیع 250 تن قیر رایگان برای آسفالت معابر مسکن مهر شهر ابرکوه ،اخذ 400 فقره سند واحدهای مسکونی روستایی ، پاسخ به 270 فقره استعلام صدور پروانه روستایی ، تغییر کاربری 30 فقره زمین های روستایی ، تهیه و بازنگری طرحهای هادی روستایی در جعفرآباد رضایی و نعمت آباد و... را از دیگر اقدامات برشمرد.
به گفته مدیر بنیاد مسکن ابرکوه 50 واحد مسکونی هرکدام در زمینی به مساخت 300متر مربع و با زیربنای 140مترمربع در روستای فراغه و شهر مهردشت آماده فروش است .
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.