همایش دوچرخه سواری همگانی به مناسبت بزرگداشت هفته سلامت و بعثت حضرت محمد (ص) روز شنبه در مرکز دهستان فهرج یزد برگزار شد.
این همایش که با استقبال خوب مردم برگزار شد، دوچرخه سواران از مسجد حضرت ابوالفضل (ع) تا سالن ورزشی امام رضا(ع) دهستان فهرج رکاب زدند.
سخنرانی ، مدیحه سرایی در مورد مبعث و اهدای 40 جایزه فرهنگی ورزشی به قید قرعه به شرکت کنندگان از جمله برنامه هایی جانبی این گردهمایی بود.
همایش یادشده توسط هیات ورزش های همگانی استان یزد و با همکاری شورای اسلامی فهرج برگزار شد.
مرکز دهستان فهرج در 30 کیلومتری شرق شهر یزد و در مسیر جاده یزد به بافق قرار دارد.
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیر پوشش بیمه دارد.

**
در سالروز مبعث پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) امروز شنبه 25 هزار قرص نان سوروک در شهر مهریز تهیه و بین مردم توزیع شد که توزیع این تعداد نان نسبت به مبعث سال قبل پنج هزار قرص بیشتر است.
سوروک نوعی نان روغنی است که در استان یزد تهیه می‌شود و مردم بیشتر آن را در ماه رجب و روزهای پنجشنبه پخت می کنند و به یاد رفتگان و برای خیرات اموات و درگذشتگان توزیع می کنند.
این نان در گذشته در شب‌ نشینی‌ های دوستانه نیز پخت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت، سوروک بسیار خوشمزه و سالم است و با روغن کنجد تهیه می‌شود.
پخت سوروک به منظور گرامیداشت عید مبعث با مشارکت مردم و به یاد گذشتگان به نحو با شکوهی هرساله در مهریز برگزار می شود.
هزینه ها و نیازهای پخت سوروک به عنوان یک برنامه فرهنگی و اجتماعی به صورت خودجوش توسط ساکنان محله های مختلف مهریز تامین می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد واقع اشت.
7536/ 7541/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.