استان یزد با داشتن 40 رشته صنایع دستی پویا، افزون بر سه هزار هنرمند فعال در این بخش دارد.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی یزد، محمدرضا دهقان مهرجردی افزود: از 25 اسفند پارسال تا 13 فروردین ماه جاری، 32 بازارچه صنایع ‌دستی در قالب 327 غرفه در بناها و مکان ‌های تاریخی استان، به تولید و عرضه صنایع دستی بومی پرداختند.
وی ادامه داد: در برخی بازارچه ها، تعدادی رشته های صنایع دستی از جمله کاربافی، زیلوبافی، قلمزنی و حکاکی روی مس، دارایی بافی و گلیم بافی به صورت عملی تولید شد و بازدید کنندگان با مراحل تولید این محصول ها از نزدیک آشنا شدند.
دهقان مهرجردی با بیان اینکه برپایی بازارچه ‌ها برای معرفی هنرهای اصیل و بومی استان به گردشگران خارجی و داخلی و حمایت از هنرمندان انجام شد، خاطر نشان کرد: سفال و سرامیک و دست بافته های سنتی بیشترین فروش را در نوروز داشتند.
معاون صنایع دستی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی یزد با یادآوری اهمیت توجه به هنرهای بومی و سنتی یادآورشد: در سال حمایت از کالای ایرانی می توان با استفاده مطلوب از ظرفیت های صنایع دستی و فراهم کردن زمینه برای خرید گردشگران داخلی و خارجی به رونق فروش صنایع دستی کمک شایانی کرد.
به گفته فاطمه دانش یزدی ، مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد، از ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ تا ۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۸۵۲ هزار و ۳۵۰ نفر شب مسافر و گردشگر در استان یزد اقامت کردند.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، یکهزار و 720 اثر تاریخی و فرهنگی ثبت ملی دارد.
با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر شامل بافت تاریخی یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.
یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است و در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران، مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.
7532 /2047/
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.