مسعود جدیدی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال 350 قطعه زمین واگذار و 200 جلد سند مالکیت املاک روستایی نیز صادر می شود.
وی با گرامیداشت سالروز (21فروردین) تاسیس بنیاد مسکن اضافه کرد: تهیه طرح هادی ، بهسازی بافت های با ارزش روستایی و روستاهای هدف گردشگری، صدور سند مالکیت املاک در روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر با مشارکت سازمان ثبت اسناد و املاک ، تملک، تفکیک و واگذاری زمین مسکونی به افراد واجد شرایط از وظایف عمده این نهاد است.
این مسئول اظهار کرد: سال گذشته طرح هادی در روستاهای سفیدکوه، ارجنان، کذابچه و کیکوه تهیه شد و امسال نیز طرح هادی در روستاهای انارستان، عطرآباد، خواص کوه، چاه وراعون و ارموده تهیه و بازنگری طرح هادی در روستاهای حاجی آباد زرین و فخرآباد در دستور کار قرار دارد.
جدیدی افزود: سال 96 در هفت روستا طرح هادی شامل جدول گذاری، زیرسازی و آسفالت اجرا شد و در نظر است، امسال برنامه جدول گذاری، زیرسازی، آسفالت، محوطه سازی، احداث پارک و دیوار حفاظتی در روستاهای سنگرد، مزرعه آقا، خرانق، حاجی آباد زرین، انجیرآوند، توت، حسن آباد انارکی، هفتادر، مزرعه نو، خلیل آباد و کمکوه در قالب طرح هادی اجرا شود.
این مسئول با بیان اینکه سال گذشته، عملیات احداث 52 واحد مسکونی در روستای توت آغاز شد که امسال واگذار می شود، تصریح کرد: احداث 30 واحد مسکونی روستایی و 25 واحد مسکن شهری در اردکان نیز برای سال جدید در دستور کار قرار دارد.
جدیدی یادآور شد: در زمینه اعطای تسهیلات ساخت و تعمیر مسکن روستایی سال قبل 60 فقره تسهیلات پرداخت شد، امسال نیز پرداخت تسهیلات به 80 فقره خواهد رسید و این خدمات موجب شد که میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی به 40 درصد افزایش یابد.
وی در خصوص پاسخ به استعلامات صدور پروانه های روستایی نیز گفت: سال گذشته 300 مورد پاسخ داده شد و پیش بینی می شود که سال جاری نیز همین میزان به استعلام صدور پروانه پاسخ داده شود.
مدیر بنیاد مسکن اردکان گفت: پارسال 37 هکتار زمین جهت واگذاری به متقاضیان از منابع طبیعی تملک شد و امسال نیز 55 هکتار زمین تملک و واگذار خواهد شد.
نهاد انقلابی بنیاد مسکن به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی و به منظور خانه دار شدن محرومان، توسعه و عمران روستاها در 1358تشکیل شد و تاکنون منشا خدمات زیادی در سطح شهرها و روستاها بوده است.
شهرستان اردکان 30 روستای بالای 20 خانوار دارد .
مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
7544/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.