سید جمال سجادی پور، روز سه شنبه در دیدار جداگانه با امام جمعه و فرماندار ابرکوه افزود: با اجرای طرح آبیاری نوین و راههای علمی کار برای افزایش تولیدات محصول دامی و کشاورزی در استانی که 7.4میلیون هکتار وسعت دارد، فراهم است .
وی با اشاره به فعالیت های چند سال اخیر اظهار کرد: رویکرد موفقیت آمیزی در عرصه افزایش تولیدات محصولات کشاورزی و دامی برای استان در پیش روست.
وی با اشاره به نوسان قیمت تخم مرغ چند ماه اخیر در بازار تصریح کرد: یکی از افتخارهای استان این است که این ماده مورد نیاز چهار استان جنوبی کشور را تامین می کند.
سجادی پور خاطرنشان کرد: با آموزشهای لازم به کشاورزان و تولید کنندگان تلاش داریم با آب کم و با روش های نوین و علمی، محصولات کشاورزی و دامی را تا چند برابر افزایش دهیم.
این مسئول ارشد کشاورزی استان با بیان اینکه ابرکوه رتبه و جایگاه ویژه ای در تولید محصولات کشاورزی دارد، یادآور شد : توسعه آبیاری نوین ، افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای و تغییر الگوی کاشت محصولات از جمله موفقیت های این شهرستان در این بخش است.
سجادی پور بابیان اینکه بستر افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای در ابرکوه فراهم است ،تاکید کرد: آمادگی داریم برای ایجاد اشتغال ، توسعه و افزایش کیفیت محصولات گلخانه ای مجوزهای لازم برای متقاضیان صادر شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه روزانه 350 تن از 650 تن شیر تولیدی به استانها دیگر ارسال می شود خاطرنشان کرد: در ابرکوه یک شرکت خصوصی با 50 تن تولید ، برند چند واحد معروف فراورده های لبنی کشور را به خود اختصاص داده است .
وی اضافه کرد: این شرکت یک واحد تولید فراوری لبنی دیگر در دست ساخت دارد که با بهره برداری از آن روزانه 200 تن شیر استان یزد را فراوری می کند.
وی ادامه داد: برای توسعه بخش دامداری ، زمینه برای پرورش اصلاح نژاد فراهم است که دامداران می توانند با دریافت تسهیلات نسبت به اصلاح پرورش دام اقدام کنند.
همچنین امام جمعه ابرکوه در این دیدار گفت: بخش کشاورزی استان یزد با مدیریت و تلاش مسئولان سازمان جهاد کشاورزی توفیق هایی را برای افزایش بهره وری آب انجام داده اند .
حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی با قدردانی از خدمات و تلاش مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و تلاش بی وقفه کشاورزان افزود: یکی از موفقیت های جهاد کشاورزی تلاش در راه تحقق اقتصاد مقاومتی است .
وی اضافه کرد: تلاش جهاد کشاورزی استان برغم خشکسالی و کم آبی ، در خودکفایی بخش محصولات کشاورزی ستودنی است.
وی ادامه داد: با وجود خشکسالی و کم آبی، مدیریت سازمان جهاد کشاورزی تلاش های خوبی برای حفظ ابرکوه به عنوان قطب کشاورزی انجام داده اند که این سرمایه عظیم از دست نرود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه با بیان اینکه مسئولان و کارشناسان این سازمان در همراهی با دولت نسبت به رشد و توسعه بخش کشاورزی تلاش می کند، یادآور شد : توسعه محصولات کم آبخواه و اجرای آبیاری نوین همچنان در دستور کار مسئولان جهاد کشاورزی باشد.
حسینی اظهار کرد : جهاد کشاورزی شهرستان در تحقق اقصاد مقاومتی بویژه توسعه و پرورش محصولات کم آبخواه و اصلاح نژاد دام و طیور تلاش های خوبی داشته است.
همچنین فرماندار ابرکوه گفت : حفظ منابع آب کشاورزی شهرستان یکی از ضرورتهاست، کشاورزان باید با توجه به سطح افت آبهای زیر زمینی این موضوع را جدی بگیرند.
محمد کاظمی نسبت اظهارکرد: یکی از مشکلات کاهش سطح آبهای زیر زمینی ، برداشت بی رویه آب در شمال استان فارس است که مسئولان امر باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی و دامی استان یزد است، اضافه کرد: کشاورزان و دامداران با استفاده بهینه از منابع آبی و اصلاح نژاد دام نسبت به افزایش راندمان تولیدات تلاش کنند.
فرماندار ابرکوه با بیان اینکه زمینه برای تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در ابرکوه فراهم است خاطرنشان کرد: باید بخش خصوصی را تشویق کرد در بخش فراوری مواد لبنی و کشاورزی سرمایه گذاری کند.
مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه هم گفت: سه هزار هکتار از مزارع و باغات این شهرستان تاکنون به سیستم آبیاری نوین تجهیز شده است .
مهدی غیب الهی اظهارکرد: با اجرای این طرح میزان بهره وری مصرف آب در باغات و مزارع کشاورزی به 84 درصد افزایش یافته است .
در شهرستان ابرکوه با وجود بحران کم آبی و بی آبی با 15هزار سطح زیرکشت سالانه بیش از 190هزار تن انواع محصولات تولید می شود.
ابرکوه یکی از مناطق مهم تولید محصولات کشاورزی استان یزد به شمار می رود و امرار معاش هفت هزارخانوار کشاورز و روستایی از این طریق تامین می شود.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان یزد به همراه تنی چند از مسئولان این نهاد ضمن دیدار با خانواده شهیدان کریمی در روستای مریم آباد و تجلیل از ایثار و فداکاری این خانواده معظم شهید ، از طرح کاشت کلزا و گندم شهرستان ابرکوه بازدید کرد.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.