شهر یزد علاوه بر ثبت در فهرست آثار ملی ایران، 18تیر ماه سال گذشته از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) در فهرست میراث جهانی ثبت شد.
استان یزد به دلیل موقعیت جغرافیایی عرصه های بیابانی زیادی دارد و از دسترسی به دریا محروم است، و به قول یزدی ها در قلب کویر زندگی می کنند، ساحل دریا ندارد.
با تمام این وجود رشته فوتبال ساحلی آن گوی سبقت را از بسیاری استان های ساحلی ربوده و از این لحاظ از موقعیت بسیار خوبی در سطح ملی برخوردار است.
برای نخستین مرتبه 10سال قبل باشگاه مقاومت گلساپوش در محمود آباد یزد راه اندازی شد و در این راستا، فعالیت های رشته فوتبال ساحلی آغاز شد.
در این مدت با همت مسوولان باشگاه یادشده و با بهره گیری از ظرفیت های محلی، به کارگیری نیروهای فنی و جذب بازیکنان بومی روز به روز قله های موفقیت و افتخار آفرینی در این رشته طی شد.
تیم مقاومت فوتبال ساحلی گلساپوش یزد در این مدت بارها به رغم حضور تیم های نیرومند در سایه همت بازیکنان خود عنوان های قهرمانی را کسب کرد.
هم اکنون وضعیت فوتبال ساحلی یزد در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و تنها استان دارای سه تیم در لیگ برتر باشگاه های کشور است.
تاکنون پنج بازیکن مقاومت گلساپوش یزد از جمله محمدعلی مختاری ، سید علی ناظم ، حمید بهزادپور ، حمید رضا دهقانی و عباس رضایی در تیم ملی عضویت دارند و تعدادی هم بارها به اردوهای مختلف ملی دعوت شدند.
محمد حسین میرشمسی سرمربی تیم مقاومت گلساپوش یزد به خاطر شایستگی به مدت 20 ماه سکان هدایت تیم ملی را بر عهده دارد.
با توجه به شایستگی باشگاه مقاومت گلساپوش برای اولین بار در سال 1396 بر اساس تفاهمنامه بین فدراسیون فوتبال ایران و سازمان جهانی فوتبال ساحلی این رقابت ها به یزد واگذار شد و امسال نیز برای دومین بار در این شهر تاریخی برگزار می شود.
همچنین رئیس هیات فوتبال یزد یکشنبه شب هفته جاری به ایرنا گفته بود که برگزاری رقابت های فوتبال ساحلی جام باشگاه های اوراسیا در این شهر علاوه بر فرصت مناسبی برای معرفی استان به جهانیان است، به ارتقای جایگاه این رشته در جامعه ورزشی و ایجاد انگیزه بیشتر در میان جوانان کمک خواهد کرد.
عبدالرضا دستا، افزود: باید با برگزاری مسابقات با همکاری مجموعه های مختلف ورزشی و حضور پرشور تماشاگران یزدی نسبت به معرفی فرهنگ و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی استان تلاش کرد.
وی با بیان اینکه پیکارهای یادشده با توجه به حضور تیم ها و بازیکنان مطرح آسیا و اروپا از سطح بالایی برخوردار خواهد بود، بر استفاده هرچه بهتر از موقعیت فراهم شده برای تعالی ورزش و به خصوص رشته فوتبال ساحلی در استان تاکید کرد.
همچنین سرمربی تیم ایران در مسابقات یادشده یکشنبه هفته جاری به ایرنا گفته بود: با توجه به تمرینات و برگزاری مسابقات تدارکاتی که ماه های گذشته انجام شد، از هر جهت آماده میزبانی از تیم های شرکت کننده در این رقابت ها هستیم.
مهدی میرشمسی افزود: با تلاش اعضای تیم، تمرینات بسیار خوبی برای حضور در این پیکارها برگزار شده است.
وی ادامه داد: انجام مسابقات مختلف تدارکاتی در برابر تیم های مطرح فوتبال ساحلی لیگ برتر باشگاه های کشور به خصوص چلیچه شهرکرد و پارس جنوبی بوشهر بر آمادگی مقاومت گلساپوس یزد افزوده است.
وی تصریح کرد: مسابقات اورآسیا از معتبرترین رقابت های فوتبال ساحلی جهان در سطح باشگاهی است و با حضور برترین بازیکنان ساحلی برگزار می شود .
به گفته مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مقاومت گلساپوش یزد، سازمان جهانی فوتبال ساحلی ، زمان دیدار چهار تیم شرکت کننده در دومین دوره مسابقات جام باشگاه های اوراسیا اعلام کرد.
محمد عشقان ملک، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روز اول مسابقات( 26 فروردین 1397) از ساعت 18 و 45 دقیقه دیدار افتتاحیه این رقابت ها میان تیم های لکوموتیو روسیه و کاتانیا ایتالیا برگزار می شود.
وی اضافه کرد: همچنین تیم های مقاومت گلساپوش یزد از ایران و لوانته اسپانیا از ساعت 20 و 15 دقیقه همین روز به مصاف هم می روند .
این مسول اظهار کرد: در 27 فروردین دیدار تیم های لکوموتیو روسیه و لوانته اسپانیا در ساعت 18 و 45 دقیقه و سپس نیز تیم های مقاومت گلساپوش ایران و کاتانیا ایتالیا در ساعت 20 و 15 دقیقه بازی خود را برگزار می کنند.
عشقان ملک خاطر نشان کرد: در 28 فروردین و آخرین روز برگزاری این رقابت ها از ساعت 18 و 45 دقیقه تیم های کاتانیا ایتالیا و لوانته اسپانیا و سپس تیم های مقاومت گلساپوش یزد و لکوموتیو روسیه از ساعت 20 و 15 دقیقه به مصاف هم می روند.
دومین دوره مسابقات بین المللی فوتبال ساحلی جام باشگاه های اوراسیا در ورزشگاه سلمان محمود آباد یزد برگزار می شود.
نخستین دوره این رقابت ها فروردین ماه پارسال با حضور لکوموتیو روسیه ، اسپورتینگ پرتغال و لوانته اسپانیا با قهرمانی مقاومت گلساپوش یزد برگزار شد.
هم اکنون تیم های مقاومت گلساپوش یزد ، ایفاسرام و کویر اردکان سه نماینده استان یزد در لیگ برتر ساحلی باشگاه های کشور حضور دارند .
استان یزد 47 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار سازماندهی شده دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.