به گزارش ایرنا ، محمدرضا رضایی‌نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح این فعالیت ها گفت: وضعیت آب به گونه ای شده که این موضوع باید دغدغه هر شهروند یزدی باشد و همچون گذشته، حقابه، تعیین و مردم هم در انتقال آب سهم داشته باشند.
وی افزود: در این خصوص در تعاونی ها بحثی به عنوان تأمین نیاز داریم و با استفاده از این بحث می توانیم برای تامین آب یزد با کمک مردم و فروش آن از سوی سهامداران اقدام کرد.
مدیرعامل پیشگامان کویر تصریح کرد: یکی از طرح های بررسی شده و پیشنهادی با جمعی از سرمایه گذاران استان در قالب شرکت تعاونی ، تامین نیاز آب‌رسانی فلات مرکزی با هدف آب‌رسانی با ظرفیت 500 میلیون متر مکعب و 300 میلیون مترمکعب در مسیر برای فروش است.
رضایی نژاد، برآورد هزینه اجرای این طرح را 15 هزار میلیارد تومان در دوره زمانی حدود چهار سال عنوان کرد و گفت: برای تاسیس اولیه شرکت نیازمند حداقل 20 درصد سرمایه اعلام شده هستیم از این رو سهامداران و اعضای هیات امنا باید حداقل 300 میلیون تومان آورده اولیه داشته باشند.
وی ادامه داد: به همین دلیل پیش بینی اولیه ما این است که شرکت تعاونی با حضور 30 تا 90 نفر از بزرگان یزدی که تا 30 فروردین ماه برای ثبت نام و ارائه فیش مهلت دارند در روز 31 فروردین ماه تاسیس شود.
این فعال بخش تعاونی کشور، ثبت شرکت، گرفتن مجوزها، تخصیص و تملک زمین، طراحی و قراردادهای آب شیرین کن و مطالعات و طراحی مسیر لوله‌گذاری را از اولویت‌های فاز نخست شروع فعالیت این شرکت تعاونی اعلام کرد و افزود: نحوه خرید سهام از سوی سرمایه گذاران خرد و نیز چگونگی ادامه فعالیت و خرید و فروش آب نیز در ادامه از سوی هیات امنا تعیین خواهد شد.
وی با بیان اینکه بهترین راه تأمین آب استان استفاده از سرمایه های خرد و کمک مردم است ، تأکید کرد: البته نقش دولت در این طرح نیز مهم است و باید در تخصیص مجوزها، آزادسازی مسیر انتقال آب از دریای عمان تا یزد و تصویب میزان تامین حق آبه سهامداران مشارکت کمک کند.
رضایی نژاد از دیگر برنامه های استان یزد را دریافت مجوز پست ، تلاش برای مدیریت مصرف انرژی و تکمیل طرح بندر خشک در استان اعلام کرد .
وی از برنامه‌ریزی این شرکت برای نهادینه کردن مدیریت مصرف انرژی در استان با اختصاص مشوق‌های مالی برای افرادی که کمتر مصرف می‌کنند خبر داد و گفت: در این طرح فروش پنل های خورشیدی برای نصب روی بام های منازل در برنامه بود که در مجموع 400 قرارداد در این رابطه بسته شده و برای 200 مورد نیز تجهیزانت خریداری و در حال نصب است.
رضایی نژاد درباره مجوز پست هم گفت: کالاهای زیر 50 کیلوگرم باید یکی از سه علامت پست جمهوری اسلامی ، پست پیشگامان و پست تی باکس را داشته باشند در غیر این صورت کالای قاچاق محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: در این طرح در نظر داریم مرسولات زیر 50 کیلوگرم را به صورت مویرگی در بین مصرف کنندگان توزیع کنیم که در مرحله نسخت توزیع میوه با نرخ کمتر از بازار به دست مصرف‌کنندگان را در دستور داریم.
مدیرعامل پیشگامان به برخی فعالیت های بندر خشک پیشگامان اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی سردخانه‌های بندر خشگ پیشگامان به عنوان اولین بندر خشک بخش تعاونی کشور را داشته ایم و در حال گرفتن سایر مجوزها هستیم البته در این طرح یک مجموعه تفریحی ، ورزشی و بازاری نیز پیش بینی شده است که امیدواریم در تمامی این طرحها زنجیره تولید را تکمیل کنیم.
رضایی نژاد از هزینه سالانه 2 تا 2.5 میلیارد تومان برای توسعه ورزش بومی و استانی با تکیه بر استفاده از ورزشکاران استان از سوی پیشگامان نیز خبر داد.
1968/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.