عباس حیدری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در تشریح بخشنامه ابلاغی وزیر کشور مبنی بر ضرورت تحقق منشور گفت و گوهای سیاسی افزود: اقتضای مردم سالاری در نظام اسلامی آن است که راهکارهای مدیریتی در حوزه ها به گونه ای سامان یابد تا امکان مشارکت حداکثری ملت در اداره فراهم شود.
وی یادآور شد: فصل سوم قانون اساسی و قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی بر این امر تاکید دارد و پشتوانه قانونی آن نیز پیش بینی شده است،
مدیرکل سیاسی استانداری یزد ادامه داد: از جنبه دیگر ابلاغ حقوق شهروندی گواهی بر عزم جدی دولت در به رسمیت شناختن تکثر و تنوع در اندیشه و عمل سیاسی و استفاده از ظرفیت های محلی، منطقه ای و ملی برای توسعه و ارائه الگویی ممتاز از مردم سالاری دینی باشد.
حیدری خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات چشمگیر و پایان دهه چهارم انقلاب و احساس نیاز بیش از پیش به نهادیه شدن فرهنگ گفت و گو به ویژه در بین جریان ها، تشکل ها و سلایق سیاسی، تقویت زمینه های گفتمان و هم اندیشی ضرورت دارد.
حیدری، تقویت خانه احزاب و تشکل های دانشجویی، رفع موانع فعالیت سیاسی و صنفی، تقویت ارتباط با رسانه ها، گفت و گو های سازنده میان جریان های مختلف و نهادینه سازی انتقاد موثر و اخلاق مدار را از رویکردهای استان در تحقق این امر ذکر کرد.
این کارشناس ارشد مسایل سیاسی استان با اشاره به ظرفیت ها، علایق مختلف سیاسی و اجتماعی تأکید کرد: با شناسایی هرچه بیشتر این توانمندی ها و تکیه بر مشارکت فعالان سیاسی و اجتماعی امید است رویش های چشمگیر و اثر گذاری را برای رشد مناسب گفت و گوی سیاسی در استان شاهد باشیم.
تعداد تشکل‌های سیاسی استان در دولت تدبیر و امید 30 درصد رشد داشت و هم اکنون 22 حزب سیاسی در یزد مشغول فعالیت است.
1968/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.