بخشدار خرانق در نشست کمیته اشتغال روستایی خرانق گفت: طرح های پیشنهادی اشتغالزایی متناسب با امکانات و پتانسیل های هر روستا باشد.

به گزارش ایلنا، مجتبی خالصی بر ضرورت ایجاد بسترهای مناسب در جهت ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها تاکید کرد و افزود : امروز اصلی ترین نیاز جامعه اشتغال پایدار در روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت روستاییان و فراهم سازی بسترهای مناسب جهت امرار معاش روستانشینان است.

وی ایجاد اشتغال در روستاها را از برنامه های مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و اهتمام مسئولان در اجرای دستورات و دستورالعمل های دولت را از مهمترین وظایف مسئولان اجرایی در سطح کشور خواند.

خالصی حمایت از کالای ایرانی را نتیجه تولید محصولات با کیفیت داخلی خواند و ارائه تسهیلات توسط دولت را گامی در جهت تحقق اصل حمایت از محصولات داخلی خواند.

بخشدار خرانق در ادامه با اشاره به پتانسیل های موجود در روستاها گفت: ارائه طرح های اشتغالزایی متناسب با پتانسیل های منطقه ،در خور امکانات موجود در روستاها باشد که با توجه به تنوع ظرفیت های موجود می تواند در حوزه های مختلف سرمایه گذاری صورت پذیرد.

وی به توسعه صنایع دستی روستایی به عنوان اشتغالی درآمدزا و متناسب با فضای روستایی اشاره کرد و خواستار ارائه طرح های نوین به ویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری شد.

در این نشست اصغر دشت آبادی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان اردکان با ارائه آمار و اطلاعات خواستار افزایش تعداد سرمایه گذاران و متقاضیان دریافت تسهیلات در بخش خرانق شد.

وی طرح های ارائه شده در بخش خرانق را در حوزه های بوم گردی، صنایع دستی، دامپروری و کشاورزی خواند و از اشتغال 33 نفر از 23 طرح اشتغالزایی خبر داد.

در ادامه این نشست علیرضا احمدی، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اردکان از ارائه و معرفی 18 طرح مصوب به بانک های عامل خبر داد و از برنامه این اداره در جهت معرفی خرانق به عنوان قطب دام پربازده نظیر سانن ورومانف خبر داد.

در پایان این نشست دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی به بیان نظرات خود پرداخته و بر اطلاع رسانی بیشتر و آگاه سازی مردم تاکید کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.