مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اعلام کرد: مسافران نوروزی یزد امسال بیش از 850 هزار نفر شب در استان اقامت کردند.

به گزارش ایلنا، «فاطمه دانش یزدی» با اعلام این خبر گفت: این تعداد از مسافران نوروزی در طول تعطیلات در ستادهای اسکان مسافران، هتل ها، مهمانسراها، سوئیت ها، مراکز اقامتی و کمپ‌های گردشگری اقامت داشتند.

وی افزود: در نوروز امسال با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و اهمیت آن و همچنین توجه صنعت گردشگری، در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی، سه هدف عمده بهبود شرایط اقتصادی، بالابردن ماندگاری و خدمات به مسافران و در نهایت معرفی پتانسیل های منطقه بسیار مورد توجه قرار گرفت.

دبیر ستاد خدمات سفر استان خاطرنشان کرد: ستاد تسهیلات خدمات سفر استان یزد متشکل از 10 کمیته اسکان مسافران، امنیت، نظارت، تنظیم بازار، بهداشت و درمان، حمل و نقل و غیره جهت خدمات رسانی به مسافران نوروزی از 23 اسفندماه با مهیا کردن مراکز اقامتی و مدارس محل اسکان و همچنین استقرار پلیس‌ در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها، فعالیت خود را آغاز کرد و اسکان مسافران نوروزی از 27 اسفندماه با همکاری ستاد اسکان استان آغاز شد.

وی افزود: از 27 اسفندماه تا پایان 17 فروردین ماه، بالغ بر 852 هزار و 350 نفر شب در استان یزد اقامت صورت گرفت که بیشترین اقامت به ترتیب در شهرستان‌های یزد، اردکان، میبد بوده است.

دانش یزدی مدیرکل میراث یزد

دانش یزدی همچنین گفت: بیشترین بازدید‌ها از میان بناهای تاریخی استان یزد مربوط به مسجد جامع کبیر و باغ جهانی دولت‌آباد بوده است.

وی در ادامه به فعالیت 13 کمپ گردشگری استان در این ایام اشاره کرد و افزود: استان یزد به واسطه واقع شدن در مرز بین کوهستان و کویر، از تنوع زیستی و جاذبه گردشگری خاصی برخوردار است که کمپ ‎‎ های کویری در نقاط مختلف این استان از جمله شهرستان‌های یزد، اشکذر، اردکان و بافق، امکان بازدید و استفاده از آرامش و لذت کویر را برای مسافران فراهم می‌کنند. این کمپ‌ها در بخش‌ ‎‎ های کویرنوردی، شترسواری، سافاری و غیره به ارائه خدمات به گردشگران نوروزی پرداختند.

به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، 32 بازارچه صنایع دستی نیز در شهرستان‌های مختلف نسبت به عرضه اقلام دستی تولیدی استان در ایام نوروز دایر شده بود که در زمینه عرضه صنایع دستی یزد از جمله پارچه ‌های ترمه، شیرینی یزدی، سفال و سرامیک و غیره فعالیت داشتند و همچنین در برخی از آنها مسافران به صورت زنده با تولید محصولات صنایع دستی استان آشنا می شدند.

دانش یزدی در ادامه با اشاره به برگزاری بیش از 70 نوروزگاه در استان، خاطرنشان کرد: به منظور تقویت گردشگری در شهرستان‌ها، جشنواره‌های خاصی برای هر یک از شهرستان‌های استان از قبیل دست پخت و دست ساز بانوی یزدی، هنرهای نمایشی، جشنواره نوروز، ، فرهیختگان میبد، پاتوق، غذاهای محلی، جشنواره روستایی رهگذر مهریز تدارک دیده و اجرا شد که با استقبال مردم ‌نیز همراه بود.

مدیر کل میراث فرهنگی و دبیر ستاد خدمات سفر استان در پایان اظهار کرد: باید در نظر داشت که با مدیریت صحیح، برنامه ریزی بلند مدت و فراهم ساختن زیرساخت های مربوطه می‌توان از پتانسیل گردشگری و توریست به نحو احسن استفاده کرد و در این راستا ثبت جهانی شهر یزد می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف بلند مدت سازمان یاری رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.