به گزارش ایرنا سرما در حالی بطور ناخوانده، مهمان مردمان خطه کویر شد که گرمای کم سابقه هوا در اوایل امسال، مردم را به فکر سرویس و راه اندازی وسایل خنک کننده ترغیب کرده بود و حتی بسیاری از شهروندان، کولرها را روشن کرده بودند .
یزدی ها از اینکه امسال گرما زودتر از موعد به سراغ آنها آمده متعجب شده بودند و تصور بر این بود سال گرمی در پیش رو خواهد بود اما خنک شدن غافلگیر کننده هوا، معادلات و پیش بینی ها را بهم ریخت.
دیشب /شنبه شب/ پس از وقوع بارش هایی که بخش وسیعی از استان را در بر گرفت، ناگهان هوا به سردی گرایید، برخی لباس های گرم پوشیدند، درها و پنجره ها را بستند و شب را درون اتاق در زیر پتو بسر کردند.
شنیده ها حاکیست در برخی مناطق روستایی استان و بویژه مناطق سردسیر تفت، بخاری ها دوباره روشن و آنهایی که روشن بود، شعله اش بیشتر شد.
اما با وجود سرمای ناگهانی، بارش شنبه شب باران، چهره یزد را طراوتی تازه بخشید و مردم و بخصوص کشاورزان را شادمان کرد.
آنطور که کارشناس هواشناسی یزد اعلام کرد: بیشینه دمای هوا در چهارشنبه هفته گذشته در یزد 31 و کمینه آن 16 درجه بود که امروز صبح/یکشنبه/ به ترتیب به 24 و 10 رسید، ضمن آنکه بیشینه دما در روز جمعه هم 24 درجه اعلام شد.
خشکسالی های پیاپی و عدم بارش باران و نزولات جوی، مردم خطه کویری و خشک یزد را نگران کرده و آنها سالهاست که چشم به آسمان و رحمت الهی دارند.
خشکسالی، هزینه های سنگینی بر منابع اقتصادی استان و بویژه بخش کشاورزی وارد کرده و بسیاری از روستاها هم به دلیل همین معضل از سکنه خالی شده است.
استان یزد یک میلیون و 100 هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک چهارم آنها در مناطق روستایی ساکن هستند.
6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.